Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette sammen Ally 16,5" dr


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Ally, og har alt ute på plenen, sett dvd'en sikkert 10 ganger og lest manualen ca 50. gjør alt som vist og beskrevet, men får den fane ikke sammen, Er det jeg som er stokk dum eller er det så sinnssykt vanskelig den første gangen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell hva det er som ikke funker for deg.? Slik at folk kan gi konkrete tips.

 

Passer ikke delene der de skal være?

Har du noen til å hjelpe deg? Greit med 4 hender. (og 2 hoder)

 

Duken er stram, sikkert ekstra stram første gangene. Har sett folk bruke gummihammer for å få alt på plass.

 

Her er en bilde-for-bilde, vet ikke hvilken video som er på dvdn.

 

(Har ikke Ally selv, du får sikkert gode tips på forumet, men spesifiser gjerne mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snekret sammen en Ally, det var litt vanskelig å se hvilke deler som skulle hvor, og veldig vanskelig å få bunnen sentrert. Måtte bruke en gummihammer for å få alt på plass, men det gikk til slutt.

Vi fant ut at det var mye enklere å bare prøve og feile, enn å forstå manualen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger dem i hakket sitt i baug og hekk vil de ganske riktig spenne opp helt oppe under rellingen på midten.

Jeg peier å montere et og et spant annenhver gang fra hver ende.

 

Dersom du har mulighet kan det være lurt å lagre den oppsatt for å få ut noe av spennet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengene er ikke så villige, spesielt første montering nei. Det er bare å kjøre på, og klubbe på plass tverrspantene (de med tverr-stenger) og være veldig nøye på at lengde-stengene ikke hopper ut av sporene mens du banker de på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt / lest et sted at det kan være lurt å bruke plaststrips / kabelstrips som ekstra sikring rundt plastklipsene som holder stengene sammen. De skal visst ha en tendens til å løsne under bruk.

Noen erfaringer angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt / lest et sted at det kan være lurt å bruke plaststrips / kabelstrips som ekstra sikring rundt plastklipsene som holder stengene sammen. De skal visst ha en tendens til å løsne under bruk.

Noen erfaringer angående dette?

 

Jeg har med noen strips i sekken i tilfelle det skulle blåse opp men har aldri opplevd noen problemer på flatvann.

Dette er nok mer relevant for de som padler i elv eller har barn som kan sparke borti klipsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også med meg et par strips da de kan være gode å ha til mange ting, men jeg har aldri hatt bruk for dem i Ally.

 

Forøvrig kan det virke som om duken er for stram de første oppsett, men dette går seg til etterhvert.

 

Gratulerer med suveren kano og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne legg ut en video fra førstegangs montering:) Helt sikkert moro å se, ikke minst høre på :)

Hehe det hadde nokk vært moro og sett og høre på, men tror ikke slike ord og setninger passer på Internett, bra jeg ikke bor så veldig nærme noen :)

SKAL på tur med den i helga så må få den opp idag, så skal jeg skrive en test rapport på søndag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem fra min første tur i Ally kano, etter jeg knota veldig med og sette den sammen så fikk jeg den til slutt ferdig :)
Har padlet mye kano fra før (mest hardplast) og jeg er veldig får nøyd med hvor lett den var og padle alene.

Var litt vind men ikke mye og gikk helt fint. den virket også mye mer stødig en hva jeg hadde forestilt meg.

 

Så jeg er kjempefornøyd :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg fant ut at for å padle min Ally alene var det best å sette stolen motsatt veg fremst i "midtrommet" og padle den med bakenden fram. Da kommer man litt lengre frem i kanoen så den blir litt bedre balansert. Det hjelper i alle fall om det er vind. Vet ikke om du prøvde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.