Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei.

tenkte å kjøpe meg en ny storsekk, har sett på norrøna para ranger og bergans alpinist 110.

jeg er 175 høy , så lurer litt på om naoen har erfaringer med disse sekken eller kanskje har noen andre alternativer,  Må tåle bærevekt opp til 30 kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehem, nei turustyr *rødm* ^_^ men mest vekt i maten :-) egg bacon, brød, juice (svensk juicekonsentrat) no e det sekkert mange som syns e e gal, men ulike interessa :-) å e syns det e helt greitt å ha med seg litt luxus på fjellet :-) å ikke har e som mål å sluk mil heller:-) den turen ble 120 mil ca, på tolv dagar. Å matn, det e nesten så den blir beire når man ha slitt så med den :-) å etter to daga, ekstra tunge daga, kjenn man bærre korsn kroppen bi vant med tyngda, å det bærre mala på innover fjellan. Å det e godt å slit se Sånn ut, heller på fjellet Enn i et treningsstudio ;-) hærrli hærrli :-) (korsn man får brødet til å vare? Første uka brød, deretter rengakakæ, tradisjonell langtidsholdbar brødbakst)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mil per dag i 12 dager vil jeg si er en respektabel tur som krever skikkelig føde :-)

Hadde det ikke vært for "uhåndterlig" last (kjøtt) ville jeg også gått for en anatomisk sekk, og da føltes Alpinist ut som det beste valget basert på behagelig skulderreimer og hoftebelte som ikke føles som det vil skli ned over hofta. Inkludert regntrekk og opplegg for drikkesystem er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte recon selv. Super sekk som sitter som støpt, hvertfall på min rygg. Takler tung last og er ikke så avhengig at last er stablet ideelt. Har så langt hatt litt over 30 kilo i den som maks, gikk veldig fint i terreng uten stier, med myr, sva og lett furuskog.

alpinist har jeg bare testet i butikk. Synes at hoftebeltet der var litt for stort, låste litt bevegelse i hofta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, bergans har jo også den pakkrammesekken der du kan ta av selve sekkedelen til uhånterlig last. Har ikke prøvd den, men studert den litt. Virker å være en bra sekk.

http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker/Jakt/Powerframe-130L-Dk-Green--381001-p0000013093

Det er PowerFrame jeg nevnte. Bergans sier at man ikke kan være en cm under 175 for å bruke den. Derfor Recon Pack for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte recon selv. Super sekk som sitter som støpt, hvertfall på min rygg. Takler tung last og er ikke så avhengig at last er stablet ideelt. Har så langt hatt litt over 30 kilo i den som maks, gikk veldig fint i terreng uten stier, med myr, sva og lett furuskog.

alpinist har jeg bare testet i butikk. Synes at hoftebeltet der var litt for stort, låste litt bevegelse i hofta.

 

For å kaste enda mer ved på dette bålet; jeg kjøpte Recon for et halvt års tid siden. Prøvde både den og Para Ranger, men fant ut at Recon sitter bedre på min kroppsform. For to uker siden fikk jeg testet den skikkelig, var på telttur med tre barn, hadde med soverposer, lavvo og klær, alt pakka i, og på, sekken. Jeg er utrolig imponert av hvordan sekken håndterte vekten. Det var ingen plasser som gnagde, jeg hadde ikke vondt noen steder, det var veldig behagelig å gå selv med såpass tung last.

 

Min erfaring er at sekken fungerer bedre etterhvert som det blir tyngre last. Å ta den med på dagsturer og lignende er noe bortkastet, men last opp og den sitter som støpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.