Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger forslag til ny sekk


Abnorm

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til ny sekk som blant annet skal brukes på Kilimanjaro.

Sekken må være fra 30 til 45 liter med Regular lengde og klargjort for drikke system.

 

Har vurdert Arc'Teryx Arrakis 40 grunnet værbestandig, men denne har de kun i Tall (lengde).

Er det noen andre som selger denne sekken i regular?

 

Uansett... Alle forslag til sekker mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Osprey?

Jeg har en Osprey Talon 44 som jeg er superfornøyd med, dessuten finnes den i både S/M og M/L, med justerbar rygglengde der i mellom.

Osprey har også sitt eget drikkesystem som du henger mellom ryggplaten og sekken, slik at du ikke trenger å være redd for å søle vann inne i sekken.

Forresten, skal du se på ospreysekker så spør direkte om det er en 2013- eller 2014-modell... de har nettopp gjort mindre forandringer på designet (bl.a. så er lommene på hoftebeltet nå av netting, men før var det stoff) - men flere butikker selger fortsatt den eldre versjonen til full pris.

/F.

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lowe Crag Attack. Finns i flera storlekar. Välj en stor. Jag har 42 litern. Säcken i sig är lätt, 900 gram. Jag har ej provat att bära tungt med denna, men sitter för övrigt bra på ryggen. Säljs bara i en rygglängd eftersom säcken är så pass liten.

 

Gregory Alpinisto finns också i flera storlekar, bl.a. 35 liter som jag har. En säck som är bra om du skall bära tungt. Finns även i 50 liter. Säcken i sig är ganska tung, men alltså gjord för att man skall bära med sig klätterutrustning + tau + stegjärn mm. 10-12 kg är inga problem med 35L säcken. Mycket robust säck.

50L finns i flera olika storlekar beroende på rygglängd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og en kollega har en god stund vært på utkikk etter en sekk i denne størrelsen, men krav om lett vekt, smarte løsninger, hoftebelte med lomme, osv.

Begge endte opp med den nye Bergans Rondane 46L. Har ikke fått testet den på tur ennå, men virker veldig lovende. Lett å justere høyden i ryggen. Glidelås i bunn og mulighet for å åpne hele frontpartiet. Materialet virker solid og bør tåle regn. Vekten er vel på ca 1350g

 
XXl har denne til 1049,- nå, nettopp satt ned fra 1200,-

 

http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/ryggsekker/bergans-rondane-46l-ryggsekk-herre/p/1096004_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Osprey?

Jeg har en Osprey Talon 44 som jeg er superfornøyd med, dessuten finnes den i både S/M og M/L, med justerbar rygglengde der i mellom.

Osprey har også sitt eget drikkesystem som du henger mellom ryggplaten og sekken, slik at du ikke trenger å være redd for å søle vann inne i sekken.

Forresten, skal du se på ospreysekker så spør direkte om det er en 2013- eller 2014-modell... de har nettopp gjort mindre forandringer på designet (bl.a. så er lommene på hoftebeltet nå av netting, men før var det stoff) - men flere butikker selger fortsatt den eldre versjonen til full pris.

Jeg må innrømme at da jeg prøvde en Osprey Exos 46 i påska så holdt jeg på å få fnatt. Makan til juletre av remmer, snøring og bånd har jeg aldri sett før. Inn og ut av sekken krevde åpning og lukking av et utall med spenner og sidelommene var på grensen til det ubrukelige. Vel, det var nå det jeg synes ihvertfall. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at da jeg prøvde en Osprey Exos 46 i påska så holdt jeg på å få fnatt. Makan til juletre av remmer, snøring og bånd har jeg aldri sett før. Inn og ut av sekken krevde åpning og lukking av et utall med spenner og sidelommene var på grensen til det ubrukelige. Vel, det var nå det jeg synes ihvertfall. :)

Kunne vært artig å høre hvilke sekker du bruker som er så mye enklere. 

Selvsagt er min gamle bergansmeis enklere med bare to lærremmer, men jeg har aldri reagert på at Exos var mer komplisert enn resten av de nyere tursekkene mine.

 

Exos er uansett mitt første valg i den varme årstiden da den har glimrende ventilasjon i ryggen.

Til vinterbruk er den mindre egnet da den fort føles kald mot ryggen og nettingen kan fange en del snø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på sekker fra: http://www.ula-equipment.com/ ?

Har selv en Circuit (mitt første steg inn i verdenen av lette sekker) og denne har et vanvittig bra hoftebelte med store fine lommer.

Selve hovedrommet på denne sekken er på 40 liter og så har du i tilleg 2 store sidelommer, nettinglomme og som nevnt lommer på hoftebeltet. Den er også klargjort for drikkesystem (er ikke alle sekker det nå til dags?)

 

Hadde en Osprey Kestrel og jeg må si meg enig med @Tor Magnus, det er alt for mye dilldall og stropper som henger og dingler.

Det var faktisk så mye at jeg oppdaget nye ting med sekken mens jeg var på tur (blandt annet en fløyte og en lomme med regntrekk)

Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg foretrekker å ha en enkel lett og funksjonell sekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.