Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noen som har et Vaude taurus ultralight 2p?


piril

Anbefalte innlegg

Teltet virker veldig praktisk, og enkelt å sette opp, lav vekt med gode utenlandske tester, men ingen Norske.

Jeg lurer på hvorfor, da det også er veldig gunstig prismessig. 

 

Jeg skal ha et lett , men solid telt  til en kombinert sykkel og togtur i europa.. De andre alternativene er Hilleberg Akto, eller Ringstind light 2, da vektforskjellen mellom 1 og 2 er marginal i forhold til plass.

 

Jeg er sikker på at jeg får kvalitet ved Hilleberg og Helsport, men hva med Vaude? Noen som har kjennskap til teltet og eventuelt service og reservedeler?

 

Ringstind light ligger også et stykke under Akto i pris, og det er vel ingen merkbar forskjell i kvalitet?

 

Sikkert noen her som har prøvd begge disse i hvertfall.

 

PÅ forhånd takk for info

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har personlig ikke prøvd teltet, men mener å ha lest mange gode ord om Vaude på det svenske nettforaet Utsidan (www.utsidan.se/forum). Søk litt rundt der så vil du nok finne litt mer i.h.f., og da fra folksom er vandt til å sammenligne med helsport og hilleberg.

/F.

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, beklager at jeg ikke har svar før nå.. Jeg bestilte teltet hos "outnorth" i  begynnelsen  av August. Etter to uker etterlyste jeg det, og fikk beskjed om at det var ikke på lager, men ville være hos dem om ca 2 uker. Da intet skjedde, prøvde jeg å kontakte dem igjen, men ble satt på vent og ingen ringte tilbake. Jeg fikk imidlertid en e-mail samme dag  hvor de beklaget at det hadde tatt så lang tid, men de kunne ikke skaffe teltet før i desember, da det ikke var å oppdrive hos produsenten før! jeg hadde mitt fjellheimen light, så det var ingen krise sånt sett.

 

Jeg kan selvsagt avbestille hvis jeg vil, men ønsker teltet og regner med enda mer avslag på prisen når den tid kommer. Jeg ville ha et selvsående kompakt lett telt uten å bruke flerfoldige tusener, og Vaude Taurus UL virker til å være det, selv om det ikke er 100% selvstående, men trenger noen plugger (som uansett andre også vil) Jeg har sett det bli satt opp under en vindtest, og det virket veldig bra sammenlignet med feks tunneltelt

 

Der står saken pr i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.