Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandring Troms og Nordland


anders74

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske ny når det gjelder tur i villmarken. Nå har jeg brukt noen år på å skaffe meg det jeg trenger på en fjelltur, jeg kjøpte mye ubrukelig dritt før jeg skjønte at vekt hadde litt å si;)

I mangel på venner som vil dra på fjellet med meg i 2++ dager, så hører jeg her inne, for det er stusselig å gå på fjellet alene.

Tar imot alle tips og turkompiser med åpene armer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei "Anders74"

 

Hadde jeg hatt anledning så skulle jeg gjerne gått et stykke sammen med deg. Men går du etter merkede turleder, så er det egentlig lett og enkelt å gå alene. Det er mange, inklusive meg selv, som syns det er det beste for da gjør du det du selv til enhver tid føler for.

Starter du i Troms eller Nordland så havner du ganske fort også i Sverige  (Lappland) som er godt utbygd med hytter ("stugor" og "fjellstasjoner") hvor du også  kan proviantere så du slipper å bære med så mye proviant.

God tur !

Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brage, etter å ha lest litt her inne på forumet så har jeg funnet ruten skjomen-hellemobotn som er områder jeg er passelig kjent i. Skal prøve å få tatt turen i august og har fått et par kompiser på gli, men erfaringsmessig så detter dem ut etterhvert, tur skal det bli uansett. Tar noen småturer i sommer for å teste meg selv, utstyret og den bortskjemte lille staffetispa mi som har vann og vindskrekk etter sist tur i hellemobotn:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brage, etter å ha lest litt her inne på forumet så har jeg funnet ruten skjomen-hellemobotn som er områder jeg er passelig kjent i. Skal prøve å få tatt turen i august og har fått et par kompiser på gli, men erfaringsmessig så detter dem ut etterhvert, tur skal det bli uansett. Tar noen småturer i sommer for å teste meg selv, utstyret og den bortskjemte lille staffetispa mi som har vann og vindskrekk etter sist tur i hellemobotn:)

 

Hei Brage, etter å ha lest litt her inne på forumet så har jeg funnet ruten skjomen-hellemobotn som er områder jeg er passelig kjent i. Skal prøve å få tatt turen i august og har fått et par kompiser på gli, men erfaringsmessig så detter dem ut etterhvert, tur skal det bli uansett. Tar noen småturer i sommer for å teste meg selv, utstyret og den bortskjemte lille staffetispa mi som har vann og vindskrekk etter sist tur i hellemobotn:)

Hei "Anders74"

Jeg bør kanskje tilføye at da jeg startet fra Katterat var ambisjonen å gå hele strekningen på norsk side for jeg visste at et følge hadde gjort det før meg. Men jeg kom ikke over elva ved Hunndalshytta så jeg havnet i Lappland. Men det ble en fin tur allikevel.

Brage 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.