Gå til innhold
  • Bli medlem

Barn og redningsvest!


eborge

Anbefalte innlegg

Poden elsker å være med på alt som har med sjø og vann å gjøre! Vi kjøpte redningsvest til ham allerede da han ble født, og har kjøpt nye etterhvert som han har vokst til!

Han er nå 3,5 år, og litt puslete i størrelsen!

Problemet er at han nekter å gå med vesten! Alt blir tungvindt, og han får ikke gjort det han har lyst til! Så dessverre ender kano og fisketurer ofte opp med fiasko!

Noen som har tips til vest om ikke bygger så mye?

 

post-8771-0-93880400-1397938964_thumb.jp

 

Takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilbrakte ekstremt mye av min tid som barn på havet, fram til jeg var 14 år og oppholdt meg utenfor båten var det vest på.

 

Dekk, dollbord og flybridge var alltid vest på.

 

Det finnes seilvester osv, men med mindre barnet er ekstremt sikker i vannet så er fodelen med en rednigsvest at de snur barnet og får hode over vannet.

Jeg huser jeg hatet rednigsvesten, men i det store og det hele fikk jeg gjort det jeg ville. Meget mulig man trenger mer beveglighet i en kano, har lite erfaring med det bortsett fra ett par små turer på leirskole. 

 

Jeg var og er ekstremt sikker i vannet. Dykker og sertifisert livredder. De fleste svømmeknappene før jeg var 10. Men da jeg som 9 åring falt ut av båten i fart ble jeg rimelig panisk, mulig jeg hadde klart meg med en seilervest, men med rednigsvesten lå jeg dønn stabillt i vannet selvom jeg skrek og plasket som en stukket gris. 

 

Nå er kano noe ganske annet og om du alltid har stål kontroll på poden så fungerer sikkert seilvest i bøtter og spann.

 

PS: En liten X-faktor med seilvest er at de blåses opp med en gasspatron, vet ikke hvor lenge disse holder og om de enkelt kan byttes om uhellet er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker HH-vestene til ungene, syntes de har hatt best passform/best-i-test. Redningsvester bygger, uansett, kjipt men må bare (læres å) leves med. 

 

Ang seilervester; disse anbefales ikke de før ungen er godt svømmedyktig.

Oppblåsbare patronvester anbefales heller ikke for unger under 7 år, og personlig mener mener jeg at de bør være større og gode svømmere. Patronen krever også et visst vedlikehold, må byttes årlig, og har større sjangser for feil enn vester med fast flyteelement. 

 

En fordel med unger og seilervester vs patronvester er at seilervestene kan brukes under lek/bading. Ofte populært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.