Gå til innhold
  • Bli medlem

Turforslag Salten


Anbefalte innlegg

Hei, min samboer og jeg har en uke vi skal bruke i området fra Hamarøy i nord til Saltfjellet i sør siste uka i juli. Er det noen som har turtips? Både fjellgåing og kanopadling er på ønskelista. Rago er aktuell - hvor lang tid må betegnes for å gå inn til Ragovatnan? Områder for kanopadling?
Tips mottas med takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Roger, flott at dere benytter den fine naturen vi har.

Når det gjelder Rago, så bruker du ikke mer enn fire timers tid inn til Storskogvatnet, der er det forresten fin fisk å få hvis du er heldig. Jeg har i tdsangivelsen beregnet den korteste vei fra Lakshola og inn. Det er fint å gå tilbake via Litlverrivatnet og den fine fossen der. Det tar ca fem, seks timer synes jeg å huske.

Når det gjelder kanopadling så er det mange vann som er fine, Vatnvatnet er et nært Bodø. Du kan jo kontakte padlemiljøet i kajak-klubben, de vet sikker noe.

Turer ellers er det masser av, det spørs jo litt på interessene deres. Jeg synes turen til Tåkeheimen opp langs Engabreen er blandt de virkelig flotte. Det finnes flere turbøker med tips og info. Spør BOT.no de holder til nedenfor Glasshuset rett ved der de bygger Stormen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.