Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellstøvler til dama


Henrik.S

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjæresten min trenger fjellstøvler, så jeg spør etter erfaringer her.

 

Hu er ikke spesielt fjellvant, men skal være med meg på litt tur fremover så trenger gode sko.

Blir typisk litt turer på vidda, en del i skogsområder med noe myr og litt fjelltopper.

Gode allroundsko mao.

Jeg tenker lær er bedre enn syntetisk/tekstil fordi det er mer robust og ikke avhengig av en tynn membran for å holde tett..

 

Budsjett under 2500,- forhåpentligvis, gjerne under 2000,-

 

str 37 og litt bred fot, sier hun ofte blir litt hoven i beina etter å ha gått en stund når det er varmt.

Noe spesielle merker som bør sees på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alfa er det eneste som funker for min brede fot. Helst herremodel, de finnes i alle fall ned til strl 39, vet ikke om de går lenger ned. Uansett må hun prøve med de sokkene hun skal bruke, sekk på ryggen, og traske rundt i butikken i minst 20 min for å kjenne hvordan de egentlig passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanwag, da spesielt Tatra modellen som kommer i "Wide Lady". Jeg bruker Hanwag Tatra selv og er veldig fornøyd. Er rimelig sikker på at "Villmarksjenta" Maria brukte dem når hun krysset Norge. Tatra kan kanskje føles litt stiv hvis ikke man bærer litt tung ryggsekk men jeg bruker mine både meg og uten ryggsekk.

 

Lowa har helt sikkert en eller flere modeller i bred også. Lowa lager generelt gode støvler. Lowa Renegade er en populær lett støvel som egner seg til turer uten tung vekt på ryggen da de ikke er spesielt stive.

 

Jeg vet ikke om disse støvlene passer budsjettet ditt men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjæresten min trenger fjellstøvler, så jeg spør etter erfaringer her.

 

Hu er ikke spesielt fjellvant, men skal være med meg på litt tur fremover så trenger gode sko.

Blir typisk litt turer på vidda, en del i skogsområder med noe myr og litt fjelltopper.

Gode allroundsko mao.

Jeg tenker lær er bedre enn syntetisk/tekstil fordi det er mer robust og ikke avhengig av en tynn membran for å holde tett..

 

Budsjett under 2500,- forhåpentligvis, gjerne under 2000,-

 

str 37 og litt bred fot, sier hun ofte blir litt hoven i beina etter å ha gått en stund når det er varmt.

Noe spesielle merker som bør sees på? 

Jeg har ikke noe særlig erfaring med dame-støvler, men sånn generelt kan man regne at føttene "eser" opp mot én str ved anstrengelse og større blodgjennomstrømning.

Jeg vet mange er skeptiske til gore tex under lær fordi de skal være vanskeligere å tørke når de først er blitt skikkelig våte, men jeg har ikke merket noe til dette med mine La Sportiva Typhoon.

 

Hun bør vel uansett teste mange par for å se hva som passer henne.

Denne går jo fint innunder bugsjett-grensa deres  :D  http://www.xxl.no/villmark/fjellsko-og-jaktstovler/fjellsko/la-sportiva-fjellsko-omega-woman-gtx-dm-44/p/1081325_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun endte opp med et par Alfa Bitihorn i str 38. De passet perfekt og var på tilbud hos Komplettfritid for 999,- (veil. 2500,-)

Veldig fornøyd.

 

Størrelsemessig om noen skulle lure:

 

Hun bruker vanligvis 38 i "småsko", disse satt svært godt og hadde ca 1 cm rom i tåa for plass til sokker.

 

Takk for innspill

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.