Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped venus II UL


Odin19

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har blinket ut exped venus II UL som mitt neste telt.

Noen som vet hvor man finner dette billig i Inn eller utland? 

Finner det ikke på ebay.

Ellers i utlandet så ser det mest ut til å være den tyngre venus II versjonen med polyester som for det meste selges?

 

Finner det på outnorth  til 5999,- Men tenkte å høre her om noen har tips til plasser jeg kan finne det billigere.

 

Liker dette teltet for sine detaljer,to store åpninger,store bagasjerom,takhøyde,samt rimelig lav vekt. 

 

Har til nå brukt et helsport romsdalshorn som jeg synes blir for lavt,samt tungvint å komme seg inn og  ut.

Også greit med to innganger når jeg har hunden med på tur.

 

Tar også mer enn gjerne mot erfaringer fra brukere av dette teltet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke brukt Venus, men har et Orion Extreme. De er temmelig like i utformimg, bortsett fra at Orion har 5 cm kortere liggelengde, men 20 cm høyere i innerteltet. Konstruksjonen gjør at romfølelsen inni teltet er stor, og jeg liker at det ikke er lavere i fotenden slik mange telt er. To store innganger og fortelt er veldig praktisk. Min erfaring er at det er et telt av svært høy kvalitet med vekt på praktiske løsninger og detaljer. Helt ned til pakkposen som har åpning på langsiden i stedet for i den ene enden. Det er ingen problem å sette det opp alene, men stangkanalene kan oppleves som bittelitt trange.

Mitt Orion er veldig robust og tåler mye vind, mens Venus UL er laget i tynnere stoff for å spare vekt. Hvor mye det har å si for robusthet i sterk vind er vanskelig å si, men Exped er definitivt ikke kjent for å bruke dårlige materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion 2 var det første teltet jeg så på. Etter hva jeg kan se av exped sine sider finnes ikke det i lettversjon. 

Den ekstra høyden i orion 2 kommer jeg kansje til å savne når jeg bruker tørkeloftet,men høyden kommer på bekostning av 1 kg ekstra.

Det holder også for meg med 3sesongstelt da jeg bruker det fra vår til høst.

Venus 2 ul er nok ikke så robust som ditt telt,men kommer til å bli brukt for det meste i lavlandet.

Godt å høre du er fornøyd med ditt telt! Har lest mye positivt om disse teltene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at de du handler med selger 2013-modellen, da denne ikke har like mye netting i dørene. Jeg kjøpte Venus II extreme i fjor, men hadde nok gått for UL-varianten hvis jeg viste at dørene på den nye modellen var mindre luftige.

 

Jeg kjøpte mitt fra out-24.com. (tysk nettsjappe, de kommuniserer på engelsk). Derfra vil Venus II UL komme deg på 4900,- ferdig fortolla inn i Norge. Har handlet fra firmaet flere ganger, og alltid opplevd god service. Ser de ikke har teltet på lager, men det betyr ikke annet enn at det tar omtrent ei uke ekstra å få det og at du er garantert 2013/14-modell.

Er forøvrig godt fornøyd med mitt Venus. Perfekt for meg og bikkja. Suverent med to fortelt, både med tanke på lagring og lufting. Takhøyden kunne vært bedre, men er helt til å leve med (jeg er 186cm). Teltet virker veldig solid produsert, og man kan trygt si at exped har øyne for detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! 

 

Jeg kjøpte til  slutt venus II UL på outdoorfair.de til kr 3891,- med moms og tollgebyr havner jeg på ca 5000.

De bruker samme bildene som out-24.com,satser på at det er siste modell. Ikke verdens ende om det ikke skulle være det.

Ang. takhøyden, så er helsport-teltet jeg har nå 90 cm på høyeste punkt. Venus er 15 cm høyere over en større takflate,tror det blir å holde til meg på 179cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.