Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkelt telt til pappa og 5-åring


Andre R.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg og min datter på 5 år har begynt å se oss om etter et enkelt og greit telt for oss to og bikkja. Vi skal bare opp i skauen noen kilometer fra der vi bor, så det er ikke snakk om noe ekstremvær eller noe sånt. Personlig har jeg tenkt litt på et telt av typen som har et lite område foran som kanskje bikkja kunne ligget i om natta, så hun er litt skjermet hun også. Er det noen som kunne hjulpet oss litt med noen anbefalinger? Vi ser først og fremst etter noe billig, siden vi ikke vet om dette blir noe vi fortsetter med eller ikke. Vi må dyppe føttene litt uti, for å si det sånn! Takk for all eventuell hjelp :)

 

Det vi ser på nå:

 

http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-3-pers.-telt/Pr348858000#moreinfo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis 3000.- er innen budsjettet, kan dette være et godt valg:

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/helsport-soldalen-3-camp-telt/p/1061402_1_style

Der har du og dattera veldig god plass inne, og bikkja får snudd seg flere ganger i det store forteltet.

Siden dere ikke skal gå så langt burde ikke vekta på 3,6 kg være noe stort problem. Større plass og mer komfort kan være verdt det.

Det finnes atskillig billigere telt (og mye dyrere), men dette er et kvalitetstelt i mellomprisklassen som dere kan ha noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet fra Clas Ohlson er billig, men det er svinetungt, 6,2 kg  :sweat: 
Det sier meg at teltet også tar stor plass når det er pakket sammen.

Du gjør det veldig mye enklere for deg selv om du kjøper Helsport teltet som Bjørn J linker til  :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt kandidat for ditt behov er Basecamp Femunden til 649 kr eller Extreme versjonen.

Største forskjell er aluminiumstenger og stormmatter på Extreme. Vekta på teltene er også helt grei.

Har ett Extreme 3-manns selv som jeg begynte med, meget godt telt for pengene.

Femunden dekker nok behovet ditt i massevis, men vær obs så barnet ikke tråkker på stengene av glassfiber.

http://www.sportsdeal.no/turutstyr/telt-lavvu/tunneltelt/femunden-3-bbb-femunden3

Her er en brukererfaring av Basecamp teltet mitt:

http://www.fjellforum.no/topic/25285-telt-soveposer-og-liggeunderlag-basecamp-ekstrem-tunneltelt-erfaring/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at XXL hadde Helsport Nordmarka telt til under tusenlappen for ikke så altfor lenge siden. Husker ikke om det skulle være 2 eller 3 personers telt, men selv i et 2 personers telt burde det være plass til en voksen og en unge, pluss bikkje i forteltet.

Var tunnelltelt, ikke kuppel. Skulle til å foreslå det til trådstarter, men kunne ikke finne det hos XXL.

Har de fullstendig sluttet med det teltet eller er det kanskje å få tak i på enkelte av butikkene fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste xxl-butikkene har Nordmarka til 999,- , tror akkurat som haage at det er et ypperlig nybegynnertelt

til TS's formål. Bruk heller de resterende tusenlappene på liggeunderlag og sovepose - under deres forutsetninger så sover dere ikke bedre i et Hilleberg, men dere kan derimot fryse med dårlige liggeunderlag og soveposer...

Mine fem øre.

/F.

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at XXL hadde Helsport Nordmarka telt til under tusenlappen for ikke så altfor lenge siden. Husker ikke om det skulle være 2 eller 3 personers telt, men selv i et 2 personers telt burde det være plass til en voksen og en unge, pluss bikkje i forteltet.

Var tunnelltelt, ikke kuppel. Skulle til å foreslå det til trådstarter, men kunne ikke finne det hos XXL.

Har de fullstendig sluttet med det teltet eller er det kanskje å få tak i på enkelte av butikkene fremdeles?

 

Syns det virker som Nordmarka tunnelteltene ikke er i produksjon lenger? La merke til at teltet lå i kategori "spesial- og eldre teltmodeller" i linken til Erlnd. Jeg har et Nordmarka 2 kjøpt på XXL for noen år siden, godt fornøyd bortsett fra litt lav takhøyde. Skulle til å forslå å gå opp til Nordmarka 3, men finner de ikke i salg noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.