Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke turplaner har du i påsken?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å høre hvilke turplaner folket har i påsken. Påskemorgen slukker sorgen - og hele folket er på ski med appelsin og Kvikklunsj i sekken :) Eller er det fottursesong?

 

For min egen del kommer jeg hjem på 4 uker ferie i starten av neste uke. Planen er hyttetur med ungene - og skiføret er fortsatt meget bra. Jeg har et par planer som jeg håper å gjennomføre. Isfiske skal det også bli tid til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen. Nettopp avsluttet et steintøft årsoppgjør og skal for første gang siden 2005 ha fri hele påska, men overskudd = 0, så det blir vel bare noen turer i marka for å hente seg litt inn igjen. Håper å komme sterkere tilbake til sommeren når fottursesongen er i gang for fulllt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i telt på Breistølen nå, gått fra Tyin. Planen var å gå til Rjukan men spørs om vi tar stigningen til Bjordalsbu i morgen pga værvarselet. (Har med ikkesærlig-vintervant mamma på 68 og syvåringen....) Snakker om Ringebufjellet som alternativ, meldt sol der. Været har ikke vært særlig ok hittils.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal endelig på hytta i starten av påska og ta små turer derfra. Fikk ei lita jente i mars så det har vært litt mindre aktivitet på turfronten, men en overnatting i hengekøye med de to eldste har det blitt:) ellers blir der fottur i lavlandet med eldstegutta til et godt fiskevann der vi starter fiskesesingen sammen med en god turkammerat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tilbrakt over 20 år med Røde Kors Hjelpekorps i påskefjellet og ganske mange år med familien i hytter og hus både i fjellet og ved sjøen, så reiser vi med båt fra Tananger lørdag kveld og ankommer Hirtshals søndag morgen.

Har leid et hus like nord for Hals på østkysten av Danmark. Ved utløpet / innløpet av Limfjorden. Planen er at jeg får god tid til å teste sjøørretfiske rundt østre del av Limfjorden og langs strendene på nordøstkysten, mens resten av familien besøker diverse badeland, Legoland etc.

Problemet er bare at til natten så er det meldt et fryktelig vær fra vest, 13 -18 m/s,  Skyet / Liten kuling, opp i sterk kuling fra vest, og så jeg som blir sjøsyk bare jeg ser på havet.  :sick:

 

Så REJOHN, du trenger ikke regne med meg til komlemiddagen på Blåfjellenden i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så REJOHN, du trenger ikke regne med meg til komlemiddagen på Blåfjellenden i år.

Da risikerer vi å bli alene med alle komlene. Det hadde jo vært hyggelig å kunne treffes. Håper du får et fint opphold i flate Danmark.

Og som det fremgår det over: jeg og bestyrerinnen vil være på Blåfjellenden en god del av påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet å teste både ny suspension og tarp til hengekøya i påsken, samt finne frem fiskeutstyret og se hvor lenge det holder etter 15 år i diverese boder og flyttelass. Men så kjøpte jeg ny racersykkel og testet hvor hard asfalten er. Blir nok med håpet om varm kaffe og kald øl i solveggen i Moss for min del. Ønsker alle en god tur hvor hen du skal og håper alle kommer vel hjem igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å dra på hytta på "fjellet" omtrent 7-8km fra Munkefjord i Sør-Varanger. Vært mye mildvær de siste dagene så håper det er ok skiføre til jeg har fri fra onsdag - i verste fall blir hovedaktivitet vedkløyving om snøen blir for råtten.. Og isfiske må man jo få gjort også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.