Gå til innhold
  • Bli medlem

Stive 75mm fjellskisko


camparish

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et par stivere 75mm fjellskisko med god støtte i ankelen. Bruker skoene til lange dagsturer i områdene rundt Longyearbyen, helst med flere fjelltopper og muligheter for telemark ned fjellsider. 

 

Etter mye research har jeg kommet fram til at Varg Polar vil passe mine formål bra, men jeg finner de ikke i min størrelse på nett. Jeg bruker str 43,5-44. Er de ute av produksjon? Jeg finner flere dagsferske referanser til skoene, noe som tyder på at de fortsatt er på markedet, men ingen nettbutikk fører dem i min størrelse. Virker som at alle sitter med bare rester igjen. 

 

Har dere noen tips om sko som vil passe mine formål, som fortsatt kan kjøpes på nett? (ikke si scarpa t4!) Et par brukte asolo extreme eller snowfield er heller ikke å forakte hvis noen vet hvor jeg kan oppdrive det. 

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varg Polar er små i størrelsene. Jeg som bruker str 43 i sommersko endte opp med å synes at str 45 i vag Polar var "knappe" for meg. Verst var de i bredden synes jeg. Du behøver derfor ikke være redd for ikke å få dem små nok til å passe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

Det er en gammel nyhet at Varg skistøvler -støvler etter al sannsynlighet ble fremstillet på Andrew shoes i Italia. Alle modeller var kliss like og med samme grønne snørelisser.

 

Se om du får tak i disse:  http://www.oslosportslager.no/produkt/andrew-expedition-laces-fjellskistovel-30124.aspx 

 

Eller fra www.andrewshoes.com

 

hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg Polar er små i størrelsene. Jeg som bruker str 43 i sommersko endte opp med å synes at str 45 i vag Polar var "knappe" for meg. Verst var de i bredden synes jeg. Du behøver derfor ikke være redd for ikke å få dem små nok til å passe deg.

 

Oslo sportslager har Andre expedition (samme sko som varg polar) i str 46,5. Jeg bruker også str 43 i sommersko og har en bred fot. Tror du 46,5 ville ha blitt for stort for deg Gisle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen slik jeg opplevde det med str 45 var at de var i trangeste laget, men at lengden egentlig var lang nok.

 

Str 46,5 kan være bred nok, men blir fort for lang i tåen. Da får i hvert fall jeg knekken for langt frem på mine tær og det ender gjerne i gnagsår oppå stortåen. Hvis det er mulig kan det sikkert være lurt å få prøvd dem før du kjøper dem. Det er sikkert mulig å få solgt dem etterpå om de ikke passer, men du taper fort en tusenlapp på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest gammeltbrukernavn111

Er det ikke slik at Varg ikke får laget skistøvler lenger? Så vidt jeg vet er eneste mulighet å få tak i fra butikker som fortsatt har inne på lager, tror ikke butikkene får tak i mer fra Varg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.