Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag til ei dårlig hofte.


Anbefalte innlegg

Annonse

En Exped downmat 9 vil sikkert være et godt valg. Da sover man like komfortabelt som i senga hjemme og det gir også maksimalt isolasjon mot underlaget.

 

Ikke pump disse altfor hardt, de er mest komfortable når de ikke er maks pumpet opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første postene her er nok de beste forslagene, jeg har ingen bedre.

 

9cm oppblåsbart er nesten som senga hjemme.

 

Om hun kan prøve hengekøye og finner ut at hengekøye ikke "presser på feil sted" så er det absolutt den beste nattesøvnen.

Kan fint sove både rygg og side i hengekøye og skifte stilling ila natten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Se her: http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Bo-og-sove/Luftmadrass-37233/

 

Kjøpte en slik dobbel, for et par år siden og er godt fornøyd. Har brukt den på en del turer, med lavvo. Ellers bruker jeg normalt vanlige liggeunderlag, eller reinsskinn i fjellteltet, eller i lavvoen. Sørg for effektiv pumpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped SynMat/DownMat eller hengekøye -

Why not both?

http://www.exped.com/usa/en/product-category/hammocks/ergo-hammock-combi

Ingenting for meg, men kompisen min er überfornøyd. Det litt spesielle og bra med denne er at den henges opp 'på bredden', så man ligger ikke i bananform. Så setter man altså inn sitt liggeunderlag i en lomme under, og ligger som en konge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped SynMat/DownMat eller hengekøye -

Why not both?

http://www.exped.com/usa/en/product-category/hammocks/ergo-hammock-combi

Ingenting for meg, men kompisen min er überfornøyd. Det litt spesielle og bra med denne er at den henges opp 'på bredden', så man ligger ikke i bananform. Så setter man altså inn sitt liggeunderlag i en lomme under, og ligger som en konge...

bananformen er forbeholdt hengekøyer av typen fiskegarn. I en tur-hengekøye ligger man diagonalt hvilket resulterer i tilnærmet vannrett vinkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Exped downmat 9 vil sikkert være et godt valg. Da sover man like komfortabelt som i senga hjemme og det gir også maksimalt isolasjon mot underlaget.

 

Ikke pump disse altfor hardt, de er mest komfortable når de ikke er maks pumpet opp.

Veldig enig! Utrolig god å ligge på. Jeg har selv en litt kranglete rygg, og denne er den beste turinvesteringen jeg noen gang har gjort. Isolasjonen fra dunen inni gjør at man holder seg varm og god. Det er sikkert også en fordel  i forhold til hun med fibromyalgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same problem her. I dårlige perioder brukar eg ein eller anna tjukk oppblåsbar variant passeleg full pluss Thermarest ridgerest eller liknande "ujamt" liggeunderlag vert nesten som kontinentalsenga heime, med hovudmadrass og overmadrass :) prinsessen på erta blir ein då, og det er jaggu deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.