Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyde over primus.


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Minimum 90 cm. Skal mye til før flammen slår over den høyden.

Men husk å prøvebrenne primusen din noen ganger før du prøver den inne i et telt. Veldig viktig at du vet hvordan primnusen oppfører seg under opptenning!

Mvh.

RKD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel ALLTID, etter min oppfatning forvarme og fyre opp primusen utenfor teltet. Det bør være helt spesielle værforhold som gjør at man tar sjansen på noe annet. Selv pleier jeg å fyre opp primusen og la den brenne litt mens jeg legger inn utstyret i teltet og gjør ting klart der. Når det er ferdig, vet jeg at primusen brenner stabilt og ordentlig. Har Svalbard 3 som ikke er så veldig høyt under taket. Det er ulurt å drive med oppvarming eller ustabil primus inne i det teltet. Spesielt hvis man også har på taknettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.