Gå til innhold
  • Bli medlem

DD Hammock Tarp 3x3 - noen som har erfaring?


Sondresh

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har hatt en slik i noen år. Helt topp tarp. Like lett som det hilleberg selger, men til en rimeligere penge. Lett stor og med mange fester. Kan bli litt stor når det blåser friskt:-) Anbefales absolutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei!

Nå vet jeg ikke om jeg får svar på dette siden tråden er tre år gammel, men jeg prøver likevel.

Har du, @Sondresh gjort deg noen erfaringer med DD tarpen nå? Har du kjøpt og brukt den? 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne selv men er litt i tvil om den er stor nok da jeg er 1,94 m høy og helst ikke vil ha regn blåsende inn fra sida. Bør derfor være litt slingringsmunn tenkte jeg. Om jeg skal sette den opp som et telt (mister jo noen cm bruksareal i skråtak) Samtidig kan det bli litt kav å dra med seg 3x4 på solotur...

Endret av mombasadele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tshansen Ja, ok. Men har du midtfester på den da? Altså midt på duken. Da får man vel løfta opp litt mer og har flere muligheter sånn takhøydemessig. 18 er kanskje i meste laget ja ;) Det som virker fint med Bergans-tarpen er jo at man nettopp får 3,5m den ene veien slik at ly for regn ikke skulle være et stort problem å oppnå i soveposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, tshansen skrev:

Det er 8 bardunfester (som følger med) på Bergans tarpen. 18 bardunfester høres jo helt sjukt ut, å strengt talt helt unødvendig.

18 barunfester på en 3 X 3 m tarp er på grensa til idioti ja. Men 3 av de er vel midt på tarpen (til mønesnor) Alikevel 15  :)
Har DD 4,5 X 3 tarpen og den har også 16 bardunfester langs kanten og 3 til mønesnor. Hadde holdt med 10 bardunfester på den.
Hilleberg UL 10 tarpen min har 8 fester og er på 2,9 X3,5 meter. Og det holder i bøtter og spann gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp linken over men har DD Superlight tarpen selv på 3.0 m x 2.9 m. (Iflg link jeg ikke får opp hos draut.no priser dem den til 598,-. Jeg kjøpte min fra England.)

Jeg har ikke mye erfaring med tarp, men har positive inttrykk av hva den tåler av vind og bruk. Relativt lett og lite pakkevolum er det på den også.

 

 

 

20171105_204709.jpg

DSC_0011.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fin Tråd om Tarp oppsett hvor blant annet "the Bombshelter" er vist:IMG_0612.PNG.956e176111399dcb46f63a1d3cd1518e.PNG

Trenger noen fester da, kjekt en et par innvendig også til å henge radio og lykt i.

http://www.geekprepper.org/wp-content/uploads/2013/01/tarp-shelters.jpg

IMG_2087.thumb.JPG.ddcec3651a6b3baa5391f0b72d749f79.JPG

66 stk, så det er bare å øve

 

Endret av Memento mori
Lagt til bilde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.