Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir en ME Titan 650 for kald på Finse nå?


Anbefalte innlegg

Annonse

Selv har jeg grunnet vektjag begynt å bruke et hakk kaldere poser enn tidligere. Med forventet temperatur ned mot ca -16 benytter jeg sovepose med T-limit identisk som posen du nevner her.

 

Sover i ullendertøy og middels tykk dunjakke. I tillegg koker jeg stort sett opp vann som jeg heller over i en isolert Nalgene før jeg hopper i posen. Med ok isolasjon (jeg bruker OR bottle parka) avgir den litt varme det meste av natta. Ekstra bonus: lunkent+ vann til frokostblanding på morgenen. Greit å starte dagen med å drikke noe lunkent/varmt også. Har sovet i -20 uten problem med denne setupen, men hadde nok valgt en annen pose om jeg visste at det skulle bli såpass kaldt. Merk at jeg sover forholdsvis varmt.

 

Vet ikke hva slags telt du har..? De fleste telt isolerer jo en god del på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. april i fjor var det -28°C på målestasjonen på Finse. Dersom du takler den temperaturen i soveposen din, greier du deg nok, men dette er det bare du sjølv som kan vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bilvei til Finse, fra øst er Haugastøl eller Ustaoset evt Geilo nermeste stasjon. Vær obs på at ikke alle tog stopper på de to førstnevnte. Fra Vest er nok Voss nærmeste med grei adkomst med bil.

Har du en lett sommerpose som får plass inni Titanposen så vil det hjelpe, er det ikke fult så kaldt vil en lakenpose også hjelpe. Et lag med ull på kroppen hjelper også om det blir kaldere enn ratingen på soveposen. Slår værmeldingen til blr det ikke så kaldt nå til helgen, men å være forberedt skader ikke om du har mulighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.