Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer - Helsport Raudfjellet 60L?


svearp

Anbefalte innlegg

Har en bikkjegammel sekk jeg ikke tror duger ut høsten, uten at jeg har sett ordentlig etter.

Men jeg følger alltid med i tilbudsaviser og ser XXL har Helsport Raudfjellet 60L ganske rimelig.

Noen som har erfaringer med denne modellen eller andre Helsport-sekker? Er det en grunn til at prisen settes i kategori "lagertømming", eller er det bare løp og kjøp?

Blir å bruke sekken på turer med maks 2-3 overnattinger med 2 voksne og 1 barn. Eller 4-5 netter med en voksen.
Alltid tradisjonelt pakket telt og sovepose utenpå sekk, men tror jeg putter telt i sekken i år om jeg får det til. Har stormkjøkken og rødsprit og ganske alminnelig mengde mat pr.pers.

Kan jo i samme slenge spørre her også om Alfa Vidda-sko til herre. Kjøp eller la vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Trolig ganske ny modell fra Helsport dette som nok ikke så mange har fått testet i praktisk bruk ennå. Den finnes ikke på Helsports egne nettsider såvidt jeg kan se, noe som tilsier at den er produsert f.eks. "eksklusivt" for XXL eller andre kjeder. Dvs. en "økonomimodell".

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke en ny modell, dvs det har vært mulig å få kjøpt på XXL ihvertfall de 2-3 siste årene.

 

Vurderte å kjøpe en slik sekk til brorsan for noen år siden i håp om å få han med på tur, men etter å ha kjente og grafset litt på sekken så fant jeg ut at jeg ikke ville ham så vondt, så dermed ble det ikke noe kjøp.

 

Den kan sikkert duge som dagstur sekk der man ikke skal bære noe særlig langt eller spesielt tungt, men å kjøpe denne sekken for bruk på helgeturer og lignende vil ikke jeg gjort.  

 

Sekken både kjentes og så billig og ukomfortabel ut. (prøvde uten vekt i butikk)

 

XXL og G-Sport bruker å ha endel sekker fra feks Bergans til ganske greie priser innimellom som vil gjøre en mye bedre jobb. ( Brorsan endte opp med en billig Bergans sekk på 80 ltr som ble fornøyd med, mener den kom på 800 kr)

 

Jeg har mao ingen brukererfaring med sekken (Raudfjellet 60 ltr), men anbefalingen min er uansett å heller lete litt til, og eventuelt legg litt mere penger i sekken du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken ble lansert Juli 2010 og har gått ut av produksjon :) Jeg bestillte en jeg, det er tross alt Helsport og trenger en stor dagstursekk som kan romme alt fotoutstyr sammen med alt det andre som er med på den type turer. Og skal damen være med så kan hun bruke den på lette overnattingsturer, på lengre turer blir nok ikke sekken brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken ble lansert Juli 2010 og har gått ut av produksjon :) Jeg bestillte en jeg, det er tross alt Helsport og trenger en stor dagstursekk som kan romme alt fotoutstyr sammen med alt det andre som er med på den type turer. Og skal damen være med så kan hun bruke den på lette overnattingsturer, på lengre turer blir nok ikke sekken brukt.

 

Da venter vi spent på en rapport :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.