Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Kan gjøre forsøk på "500fjell" sin nøtt, for å se om tampen brenner: Tror vi er i området Stryn - Geiranger. Skulle jeg tippe, sier vi at dere sitter på Stolhyrna (1852)? :lol: Får liksom ikke terrenget til å stemme helt med kartet, men mener ganske sikkert at den dominerende toppen til venstre er Geitfjellet (1615) nord for Geirangerfjorden... ;-)

Den trodde jeg ikke noen skulle klare! Det er helt riktig, Stolshyrna, men jeg lurer på om bildet er tatt på den nordre toppen som er litt lavere da det var lettere å sette seg ned der. På selve toppen var det mer snø. Gikk fra Flo og opp, skikkelig fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

steinur sitt bilde: Jeg tipper du står på Myklebustbreen (kanskje Snønipa). Ca en fjerdedel fra høyre billedkant ser vi Horungane i det fjerne. Til høyre for disse har vi Slingsbyvarden i hinnelranden og på skrå under denne, Hanekammen. Videre mot venstre har vi Kattanakken, Kjøtabreen, Brigsdalsbreen og Brenndalsbreen (skjult i dalen). Ca en fjerdedel fra venstre billedkant ser vi Lodalskåpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som klyvingen er mot Urdanostind og at dere nylig har vært på de to sørtroppene. Vannene er Kvitevatnet, Nedre Kvitevatnet og selvsagt Tyin lengst bak.

Der kom det en Alek og da vart det rett vet du! :)

Ja, vi har akkurat startet på selve søreggen på store Uranostind (2157) her. Vannene du nevner skulle også stemme ser det ut til. I tillegg er vel det aller nærmeste vannet det som går helt inn til Uranosbreen på kartet og har høyde 1506.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den nærmeste er er vel Nordre Bukkeholstinden. I bakgrunnen en haug med andre Bukkeholstinder og til hø i bildet starten på Bukkehø.

Det er vel det ja! :shock:

På hugget nå, skjønner jeg!

Men som sagt, ikke av de verste dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok sol og blå himmel. Hvor står varden?

Denne var smålei "Busken", men varden står sannsynligvis på Sørvestre Styggehøbretind (2220), mens vi ser nordsiden på den Sørøstre Styggehøbretinden (2232) bakenfor? Langt der bak til venstre aner vi de slake fjellsidene øst for Veodalen og Glitterheim...

Hiver samtidig ut en ny, trolig langt lettere: Hvilken topp er vi på her?

post-42-133474522068_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur bildet er fra Veslesmeden. Har vært der for 8 år siden, men tok ikke bilder. Men mener at det er Storsmeden til venstre og Sag/Trolltind til høyre, og Glittertind og toppene rundt Trollsteinkvolven anes langt bak til høyre for Trolltind. Storsmeden er flott fra denne vinkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.