Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Fjellfinn: På forrige side, er det det vesle Raudfjellet du har bilde av der? Det er i alle fall Trollhetta som ruver i bakgrunnen. Antar bildet er tatt fra Resfjellet (var det du som var på Midt-Nytt for en liten tid tilbake på vei til Resfjellet??).

Jau de va Fjellfinn ja :wink:

"vesle Raudfjellet" -- nei, vi er på hitsida av Resvatnet...

Mens du funderer på det, legger jeg ved et bilde fra Trollheimen tatt i november 2006, hvor er vi nå?

post-511-133474441822_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn
Jeg syntes det var noe kjent, ja. Minnet om et bilde på Krovoll.net. :)

Kan det være det lille fjellet Mjukinn rett ved Vålåskardet vi ser, da?

Vet du forresten om det har blitt skikkelig skiføre på Resfjellet nå??

De e Mjukinn ja :P

Nei, den e fullstendig, helt bunnløs, de e 30 - 50 cm ny løs puddersnø, knapt nok gangbar, og slett ikke rennbar -- du drar nedi lyngen ennå :oops:

Men kjenner e MIL rett, så e de preppa løype opp til Ogjerdheilua, og da ska det lite te før noen dræg te fjells uansett føre, å da bli de fort løype lell.

Ska prøv de i helga, dvs. de e meldt rein nå, så da kan mye forander sæ :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forsøk eaa, med litt mindre stram bue: Er vannet Øyungen, og høyden bak Himmelkampen/1063, evt. Svartkampen/988?? :oops:

Wow! Du er god til å justere ja! :oops:

Stemmer perfekt - dette er fra Hedmarksvidda m/ Øyungen/886 foran Himmelkampen/1063.

Nå ser sistnevnte vél slakk ut til å kalles kampen, men den er adskillig brattere på østsiden enn sett sørfra som her.

Lokalt kalles den Hemmelkampen, og elva østafor for Hemla. Sistnevnte huser flott fjellørret forøvrig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg må ha litt mer betenkningstid på denne Nils. I mellomtiden legger jeg ut et par nøtter til. Flere her på forumet har nok gått både eggen på det andre bildet og vært på toppen på det første bildet om enn kanskje via en annen rute enn den rett i mot.

post-66-133474442287_thumb.gif

post-66-133474442294_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen sa meg at dette var Hallingdal landskap, og at fjellet måtte være begynnelsen av Såta i Hemsedal eller Hallingskarvet lenger sør, så da var det bare å sjekke kartet. :roll: Sunndal er vel en sidedal av Hallingdal og hører vel til Hallingdal akkurat som Hemsedal. Men navnet Sunndal sto ikke på kartet jeg hadde, så var litt usikker på navnet på dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hverken Alek's eller eaa's nøtt på sparket, men jeg synes ikke at eaa's bilde minner meg om Søre Austabottind som Alek foreslår.

Det siste av mine nøtter er ennå ikke løst og ettersom ikke engang Nils tar den, får jeg komme med et tips. Den er mellom 2200 m og 2300 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søre Austanbotntind sett fra eggen nord for toppen.

Jepp! :lol:

Godt tatt den der, ikke så mye "kjøtt på bena" rundt motivet akkurat.

Litt vel enkel for noen denne her. Tror også eaa bør eller nå burde dra kjensel på denne toppen.

Luring! :roll:

Er nok ikke noen ren aha-opplevelse for mange denne nei.

Har sjøl vridd og vrengt både motiv og hjernebarken lenge 8) , før jeg havner på Storhøi/1777 attmed sørsida av Lomsegga,

sett fra stigningen mot Hesthøi/2021?

Men den har jo bydd på problemer før den, da jeg først la den inn på side 13 :) :

http://www.fjellforum.com/download.php?id=1570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste av mine nøtter er ennå ikke løst og ettersom ikke engang Nils tar den, får jeg komme med et tips. Den er mellom 2200 m og 2300 m.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=4887

Ahh, det er vestre Leirungstind/2250 sett fra skaret mot østre Leirungstind! :roll:

Denne var vrien. Det virket så Hurrungane-aktig, men med ditt siste hint om høyde mellom 2200 og 2300 moh falt mange av toppene der ut. Da kom jeg fort på vestre Leirungstind og dens utseende fra østlig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, det er vestre Leirungstind/2250 sett fra skaret mot østre Leirungstind! :?

Denne var vrien. Det virket så Hurrungane-aktig, men med ditt siste hint om høyde mellom 2200 og 2300 moh falt mange av toppene der ut. Da kom jeg fort på vestre Leirungstind og dens utseende fra østlig retning.

Ja, det måtte bli deg , Nils, som tok den. Jeg medgir at den ikke er så lett gjenkjennelig fra denne posisjonen. Dette bildet ble tatt på en tur Knutsholet rundt som vel er den flotteste ryggtraversen i Øst-Jotunheimen.

Ellers beklager jeg min mistro til deg, Alek, når det gjelder Søre Austabottind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.