Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Ok, vi prøver igjen. Kanskje ørlite vanskeligere, men heller ikke så mye verre...

Fem 2K-topper her. Hvilke?

Ser ut som det er Hestbrepigger i snøføyka helt bakerst eaa. Til høyre synes jeg å kjenne igjen store Hestbrepigg (2172). Mot venstre er neste lille knatt (2131) og den skarpe eggen videre mot M-1 (2160), som er nesten borte i føyka. Lengst til venstre ligger da Ø-1 (2132) og Høgset (2103). Sistnevnte er den svarte bergveggen, og den regner du vel kanskje ikke som en 2k-topp?

Hva som er i forgrunnen er litt usikkert, men tipper på Hesthøi (2021)? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skalltykkelsen er ok.. Her kommer det en 2k... men hvilken?

Kan det være Midtre Torfinnstind, sett enten fra Vestre eller Torfinnsegga (eller zoomet inn fra Kvitskardtind)?

Har aldri vært i nærheten av disse, men det er lov å tippe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er Hestbrepigger i snøføyka helt bakerst eaa. Til høyre synes jeg å kjenne igjen store Hestbrepigg (2172). Mot venstre er neste lille knatt (2131) og den skarpe eggen videre mot M-1 (2160), som er nesten borte i føyka. Lengst til venstre ligger da Ø-1 (2132) og Høgset (2103). Sistnevnte er den svarte bergveggen, og den regner du vel kanskje ikke som en 2k-topp? Hva som er i forgrunnen er litt usikkert, men tipper på Hesthøi (2021)? :wink:

Bingo! Du imponerer stadig!!

Og jo, jeg regner Høgset/2103 som egen topp. På bildet har jeg derimot ikke talt med M-1/2160, da den i praksis er borte i tåka.

Bildet er tatt 28.03.2004 vestover fra Moldulhø/2044 .

Bra jobba! Jeg tror jeg snart må finne på noe riktig så sleipt, eller prøve meg når du ikke er pålogget! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller finne noe fra et annet område :wink:

Ok da.

Kunne nok gjort dette adskillig verre, men det skal jo være en liten mulighet for å kjenne seg igjen også.

Helt utopiske utsnitt blr meningsløst synes jeg, så derfor prøver vi denne her!

Men den forrige var nok verre...

post-51-133474401532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da.

Kunne nok gjort dette adskillig verre, men det skal jo være en liten mulighet for å kjenne seg igjen også.

Helt utopiske utsnitt blr meningsløst synes jeg, så derfor prøver vi denne her!

Men den forrige var nok verre...

Vi ser vestryggen av Store Solei(botn)tind, nordre sees i tåka til venstre. Mye gråvær på turene dine :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også, men får det liksom ikke helt til å stemme med at ryggen til høyre virker så bratt. Mener det var nokså slakt nedover der... Du har nok rett gi! :wink:

Jeg var også innom Langedalstinden, men fikk heller ikke det til å stemme helt, men det er nok det:;

http://www.glittertindforlag.net/bildebyraa/images/010004602.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også, men får det liksom ikke helt til å stemme med at ryggen til høyre virker så bratt. Mener det var nokså slakt nedover der... Du har nok rett gi! :wink:

gi, dette var helt riktig. Irriterende hvordan du får det til.

Jeg er enig at ryggen synes litt vel bratt, men sånn er det når man ser den fra feil vinkel. Jeg fant aldri ut hvilken av toppunktene som er høyest. Det er irriterende med sånne tohodede troll. Man får liksom ikke den digge følelsen av å vite at man er på det høyeste punktet når man hele tiden skuler bort på et konkurrerende topp-parti noen titalls meter unna. Så rusler man bort dit og får akkurat samme følelsen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser vestryggen av Store Solei(botn)tind, nordre sees i tåka til venstre. Mye gråvær på turene dine :wink:

Korrekt "gi"! :)

Og gråvær? You tell me about it! :wink:

Og vi prøver på ny frisk!

To 2K dene gangen - bør også være temmelig overkommelig denne.

post-51-133474401542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også innom Langedalstinden, men fikk heller ikke det til å stemme helt, men det er nok det...

Det verste var at jeg så på et bilde jeg har og fant denne toppen i det fjerne (tatt fra Visbretind), men tolket beliggenheten feil utfra bildet, og mente dette ble en Torfinnstind i kartet! :wink: Får unnskylde meg med at jeg aldri har vært i Gjendealpene overhodet! (tynn men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt "gi"! :)

Og gråvær? You tell me about it! :wink:

Og vi prøver på ny frisk!

To 2K dene gangen - bør også være temmelig overkommelig denne.

Veslfjelltinden (2157) bakerst, sett fra 2092. Breen i forgrunnen er Veslbreen. Den lille toppen midt i bildet er den 2060 meter høye Hurrbreatinden/Skagsnebb V-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslfjelltinden (2157) bakerst, sett fra 2092. Breen i forgrunnen er Veslbreen. Den lille toppen midt i bildet er den 2060 meter høye Hurrbreatinden/Skagsnebb V-2.

Det var da som ... :wink:

Neida, aaalt korrekt som vanlig! :)

Og tar du denne, ja da skal jeg kjøpe skaut til deg til jul, og du kan ta over etter Anna Elisabeth Westerlund! :wink:

post-51-133474401555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skjønner meg ikke helt på katt sitt bilde ass.. Er jo holmer og greier! Er ikke Geitgaljen eller i området deromkring?

Joda, det er Geitgaljen sett fra Higravstind...

Ikke så ofte disse to blir nevnt på fjellforum, men du anbefaler jo dem faktisk selv i Lofoten! :wink:

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=18221&highlight=#18221

Har du et vrient fra Nord-Norge du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og tar du denne, ja da skal jeg kjøpe skaut til deg til jul, og du kan ta over etter Anna Elisabeth Westerlund! :wink:

Er det totusenmetertopp i dette grå tåkebildet også? Greit å vite, blir lettere å finne ut for oss andre i så tilfelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Her har jeg funnet en. Hva heter denne ?

Kan jo ta en råsjans på Litlehornet. Du har jo ikke hatt så mange turer i høstfarger i år :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.