Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Et skudd i vilden sky. Kan det være på Lomseggi med Sjåk ned til høyre? Selv om dette sannsynlifvis er feil, slenger jeg inn et par nøtter i tillegg. På det siste bildet: hvilket feite massiv har vi i bakgrunnen til venstre og på hvilken topp sitter turfølget?

post-66-133474423949_thumb.gif

post-66-133474423964_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ods' første bilde: Store og litle Blokktinden (Rødøy kommune)

Ods' andre bilde: Torvløysa sett fra Holeegga (Norddal kommune).

Takk for gode ledetråder :?

Såvidt jeg husker har vel ods gitt slike ledetråder før.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter fjellet vi aner til venstre for varden, og hva heter dalføret nede til høyre?

Og hvor står jeg..?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=3358

Må vel regne meg som inhabil på det bildet eaa, siden jeg sitter her med en MMS fra den turen (tror det er den turen ihvertfall). :)

Slenger istedet ut et nytt bilde, uten like gode ledetråder som ods gir :-) : Hvilke topper ser vi her?

post-42-13347442409_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Sjogholstind, evt, sett fra Mjølken? I bakgrunnen må da i tilfelle være ende på Raudalseggi

Nei, er nok ikke det. Og jeg kan heller ikke si at du er så veldig nære Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel regne meg som inhabil på det bildet eaa, siden jeg sitter her med en MMS fra den turen (tror det er den turen ihvertfall). :)

Slenger istedet ut et nytt bilde, uten like gode ledetråder som ods gir :-) : Hvilke topper ser vi her?

Hehe, kan nok stemme det Nils! Mener jeg sendte deg ei melding derfra... 8)

Ellers viser bildet ditt Storsmeden/2016 foran Steet/1996.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du der bare tre uker før meg da! Jeg gikk Smedeggen fra Vesle til Store 29.06.2003! :(

Ikke langt fra at vi møttes da. 8)

En ny "nøtt", også denne gang klipt ut fra et større bilde: Hvilke topper er dette?

post-42-133474424168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ligner på ruta opp mot Galdhøpiggen fra Styggebreen og hvor Veslepiggen dukker opp bakenfor til høyre.

For øvrig tar jeg sommerferie nå. Noe Nordland og Lofoten blir det.

GOD SOMMER! til alle fjellforumister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ligner på ruta opp mot Galdhøpiggen fra Styggebreen og hvor Veslepiggen dukker opp bakenfor til høyre.

Er nok en likhet, men der er det ikke. Tror heller ikke du ser Galdhøpiggen fra disse toppene, ihvertfall ikke den laveste av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjesso, du var ikke så langt unna. :lol:

Og fasiten har igjen Alek kommet med. Til og med hvor bildet er tatt fra stemmer! :lol: Trodde disse 2 Surtningssue-toppene skulle være litt ugjenkjennelig fra denne vinkelen, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mente sikkert til venstre for...

Alek har nok rett eaa. :lol: Det er 2302 (så og si midt i bildet) som er til høyre for 2251 (litt til venstre for midten).

Og i ventetiden tar vi likesågodt en til!

Hvor er vi her?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=3403

Din luring! :lol: Det er jo fra samme topp som mitt siste bidrag var tatt fra, nemlig nestaustre Surtningssue (2033). Vi ser litt av den sørøstre skuldra på 2251 til høyre i bildet. Det er nok fra turen deres i august i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.