Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Kan jeg gjette på Nils sitt nye personlige bilde også? B)

Jeg tror han er oppunder toppen av Veobrehesten med noe av Leirhø ruvende i bakgrunnen.

Hehe, det stemmer det El Gringo! :) Var kanskje ikke så vanskelig å se tross lite bilde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ozzi. Det vil si at formasjonen bak meg er pinnakelen ved Illåbandet, og bak der er Nåla.

Tøft bilde Jobru! :wink: Litt uvanlig vinkel mot nåla, men så er det heller ikke veldig stor trafikk der du står.

Mens vi er i bratt lende... Hvilken toppvarde sitter Per Rune ved her, og hva heter den luftige toppen like bak?

post-42-133474421175_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et par nye utfordringer. På det første bildet har toppen i bakgrunnen vært i mediene i løpet av de siste par årene. Hvilken, og hvor befinner personen på bildet seg.

Det andre bildet er kanskje lett for noen her. Legg merke til klatreren som klatrer ned hammeren i himmelranden midt på bildet.

post-66-133474421186_thumb.gif

post-66-133474421194_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sitt bilde: Bildet er tatt fra den vesle knatten syd for Lille Knutsholstind som vi ser like bak. Knatten heter kanskje Sydligste Knutsholstind.

Riktig ods! :) Knatten vi befinner oss på kalles vel søre Knutsholstind/2145, og den ligger altså mellom vesle Knutsholstind/2205 og vestre Leirungstind/2250.

Dette bildet måtte jeg forresten klippe litt i, da store Knutsholstind hadde sneket seg med i høyre bildekant. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bildet lignar det på Kaldakari, og då står personen i tilfelle i Supphelleskardet.

Du har helt rett.

Hadde ventet rask reaksjon også på det andre bildet, men jeg får vente med hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft bilde Jobru! :? Litt uvanlig vinkel mot nåla, men så er det heller ikke veldig stor trafikk der du står.

Takk Nils for hyggelig tilbakemelding. Jeg legger ut et bilde til. Det er ikke lenge siden området ble debatert her på forumet. I dag er det nøyaktig tre år siden jeg tok bildet. Hvor er det?

post-248-133474421227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobru: Ditt siste bilde burde kanskje eaa og Parbat kjenne igjen? :? Det må da være midtre Ringstind oppe til venstre med søreggen mot Vikingskard og Stølsmaradalstind nedover mot høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg at ingen fra Sunnmørsbanden klarer det andre bildet mitt. Det er jo en av femtenhundremetringene der borte.

Kan minne om lille Brekketinden sett fra Brekketindbreen. Noen andre kommer jeg ikke på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg lagt ut en quiz som Nils ikke klarte å knekke med en gang. Egentlig burde ikke oppgaven være så vanskelig. Bilde er av en 2k topp med en skarp egg ut til en fortopp.

Den der var jaggu lei Jobru! Ikke spesielt lett å se hva det kan være, siden så lite av fjellet er tatt med. Du hinter om 2k-topp med skarp egg mellom to jevnhøye topper. Er en del færre topper å ta av da, og den eneste jeg kommer på at det kan være er Rauddalseggje, sett fra sør/sørvest. Kan ikke huske å ha sett nærbilder av toppen fra den vinkelen, så det blir tipping ut fra hintene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig vært på en skikkelig tur igjen ( :wink::?8) )og fått tatt noen nye bilder, men jeg sier ikke hvor. Dere får gjette. :)

Hva heter fjellene i horisonten på dette bildet, altså de "lysegrå" konturene? Ca. hvor kan bildet være tatt fra?

post-436-133474422898_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter fjellene i horisonten på dette bildet, altså de "lysegrå" konturene? Ca. hvor kan bildet være tatt fra?

Hmmm... Må skyte fra hofta:

Kan det være fra venstre Gråhøgda/1436, Gloføkkampen/1325 og Elgpiggen/1604 - sett fra Gutulivola/949?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var jaggu lei Jobru! Ikke spesielt lett å se hva det kan være, siden så lite av fjellet er tatt med. Du hinter om 2k-topp med skarp egg mellom to jevnhøye topper. Er en del færre topper å ta av da, og den eneste jeg kommer på at det kan være er Rauddalseggje, sett fra sør/sørvest. Kan ikke huske å ha sett nærbilder av toppen fra den vinkelen, så det blir tipping ut fra hintene dine. :)

Riktig det var Raudalseggi. Bildet ble tatt fra blåmerket sti, så jeg trodde det ikke skulle bli så vanskelig quizracerne.

Her er det komplette bildet.

post-248-133474422903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eaa: Når Morgan Kane skyter fra hoften, skyter han som regel presist. Det gjør visst du også, for det er helt riktig!

Jeg kan forøvrig opplyse om at badetemperaturen i Gutulisjøen fortsatt er i laveste laget, men myggen...den har våknet for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.