Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ut som bildet må være tatt fra Blåtjønnholet. Toppene vi ser må være Søre Blåbreahøe til venstre, pf 10 "vorta" Sør for Nørdre Blåbreahøe til høyre for denne, så kommer vel Søraustre Styggehøbreatind som ser ut som en høy snødekt kuppel. Lengst til høyre er vel ryggen opp mot Styggehøe (1883). Om det er selve toppunktet vi ser skal jeg ikke si for sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørstabbtind Sørvest-1 bak til høyre, og tipper det er sett fra Søre Smørstabbtind (oppe til venstre), eller rettere sagt litt i nedgangen bak toppunktet av Søre der man kan klyve ned mot ryggen som fører til Søraustre Smørstabbtind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som bildet må være tatt fra Blåtjønnholet. Toppene vi ser må være Søre Blåbreahøe til venstre, pf 10 "vorta" Sør for Nørdre Blåbreahøe til høyre for denne, så kommer vel Søraustre Styggehøbreatind som ser ut som en høy snødekt kuppel. Lengst til høyre er vel ryggen opp mot Styggehøe (1883). Om det er selve toppunktet vi ser skal jeg ikke si for sikkert

Alek har selvfølgelig alt rett igjen! :) Søraustre Styggehøbreatind var målet for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørstabbtind Sørvest-1 bak til høyre, og tipper det er sett fra Søre Smørstabbtind (oppe til venstre), eller rettere sagt litt i nedgangen bak toppunktet av Søre der man kan klyve ned mot ryggen som fører til Søraustre Smørstabbtind.

Riktig. Den var kanskje for lett. Jeg prøver med en til. Hvilke topp er jeg på vei ned fra denne gangen?

post-248-133474420956_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg og legge ut et nytt bilde.

Hvilken topp ser jeg opp mot her?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=3138

Var litt vrien den Alek, men jeg har en mistanke om at toppen du ser opp mot er vestre/store Kalvehøgde. :wink: Kjente ikke igjen selve toppen, men bakgrunnen til høyre ligner mistenkelig på Heillstugutinder helt bakerst (litt uklart :? ), med Hinnotefjellet foran disse. Toppen nærmest til høyre, den lyse med snø nedenfor i høyre bildekant, fikk jeg ikke til å stemme. Kunne ikke skjønne at det lå noe såpass høyt fjell like sør for Hinnotefjellet. Men fant etterhvert ut at dette kan være pf-10-toppen og den østlige utløperen til vestre Leirungstind, og da bør det være vestre Kalvehøgde/2208 vi ser opp mot til venstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt vrien den Alek, men jeg har en mistanke om at toppen du ser opp mot er vestre/store Kalvehøgde. :roll: Kjente ikke igjen selve toppen, men bakgrunnen til høyre ligner mistenkelig på Heillstugutinder helt bakerst (litt uklart :wink: ), med Hinnotefjellet foran disse. Toppen nærmest til høyre, den lyse med snø nedenfor i høyre bildekant, fikk jeg ikke til å stemme. Kunne ikke skjønne at det lå noe såpass høyt fjell like sør for Hinnotefjellet. Men fant etterhvert ut at dette kan være pf-10-toppen og den østlige utløperen til vestre Leirungstind, og da bør det være vestre Kalvehøgde/2208 vi ser opp mot til venstre...

Bra tenkt og helt riktig så klart :) Vurderte å være skikkelig drittsekk å klyppe bort den såkalte Midtre Leirungstinden, men fant ut at det var omtrent det eneste å gå utifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å være skikkelig drittsekk å klyppe bort den såkalte Midtre Leirungstinden, men fant ut at det var omtrent det eneste å gå utifra.

Godt du ikke bestemte deg for å være drittsekk Alek. :roll:

Da prøver jeg en ny, som jeg tror kan være litt vanskeligere enn de jeg har pleid å slenge ut. Hvilken 2k-topp er bak til venstre?

post-42-133474420989_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være Geite sett fra vestsiden av Rundhøe en plass.

Du tok den på strak arm også!? :wink: Helt rett selvsagt! Storbrean nede til høyre.

Trodde Geite fra den vinkelen skulle være litt vanskelig da, men ikke det nei... Tror jeg må begynne å klippe i bildene jeg også så lenge det er bilder fra Jotunheimen. :roll:

Ditt seneste bilde må jeg klø meg litt mer i hodet på Alek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en til. Måtte beskjære bildet en del ellers hadde den blitt alt for lett. Hvilken topp ser vi her?

Ahh, er det midtre Rauddalseggje (2016) vi ser, med nordflanken av store til høyre? Selv om jeg var der ifjor, kjente jeg ikke igjen den med det første. :( Denne klippingen forvirrer...

Gjør et forsøk med et nytt bilde, også dette i uklipt versjon, så det er muligens for enkelt. Hvilken topp er på andre siden av breen her?

post-42-133474421011_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Ahh, er det?

Nu fossregner det i Trøndelag men jeg er god å mør etter 2 mils fottur til Ilfjelle i går, gikk helt fra nedi føggelsangen, løvetannenga, heggen og sommeren nedi Orkdalen til fjells med "skiføre", 3 minus å masse nysnø og rødsildre i full fres,

sitter nå å koser meg med nyveving av sommertopper fra barndommen - ja ha Nils - skal ha MINST 5 navn - helst 7 ! :(

post-511-133474421021_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på fremmed grunn, men kan vannet være Gjevillvatnet, og at vi i bakgrunnen har Store (heter den store?) Gjevillvasskammen, Midtre, Heimre Gjevillvasskammen, Trollhetta, Blåhøa og Svarthetta? muligens noe av Falkfangarhøa. Håper noen av toppene var riktige da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.