Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Ods: Jeg tror jeg har vært på dette fjellet, men jeg klarer ikke å plassere det. Hint?

Legg ut ei liste over hvor du har vært, så skal vi nok ta den :)

Synes det ligner litt på Elsandtindane ? Men da må det enten være tatt med kraftig telelinse fra Dalagubben eller fra hangglider..... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ligner litt på Elsandtindane ? Men da må det enten være tatt med kraftig telelinse fra Dalagubben eller fra hangglider..... :roll:

Tampen brenner veldig, men det er ikke Elsandtindane. Bildet er tatt med normalobjektiv og fra bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner helt selv er hvor eggen mellom dem blir av. Den ligger kanskje litt lenger til venstre.

Stusset litt over hvor lite synlig eggen er jeg også. Det bildet var forøvrig litt vrient El Gringo. :D Storbreatind fra Storbreahø/Jervefonni er ikke blant de mest vanlige motivene heller.

Bildet til ods ser ut til å gå mot en løsning, så jeg prøver et nytt gråværsbilde. Hvilken topp er dette?

post-42-133474416487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt rett igjen Alek! :D

Bildet tatt 24.07.2005, etter at vi hadde vært på store først.

Siden det forrige bildet gikk så fort, slenger jeg like så godt ut en ny med det samme. Hvilken rygg ruver høyt over oss her?

post-42-133474416502_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Svein traff der. Jeg trodde også det kunne være i området ved Dalegubben, men hang meg for mye opp i Lynghalstind og Holmshornet. Fikk det ikke helt til å stemme.

Jo, det er Lynghalstinden eller egentlig eggen mellom denne og Dalagubben. Lynghalstinden er kanskje den spisse toppen litt lengre mot sydøst. Det fremgår ikke helt klart fra kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er Lynghalstinden eller egentlig eggen mellom denne og Dalagubben. Lynghalstinden er kanskje den spisse toppen litt lengre mot sydøst. Det fremgår ikke helt klart fra kartet.

Sikker på at det ikke er den med 1300 kote, vest for Skondalen...? Dette er i tilfelle Lisjedalshornet. Lynghalstinden er på østsiden av Skondalen. Hvor tok du bildet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhhh... glem det, sjekket et bilde tatt fra øvre del av Skondalen. Ods sitt bilde er av en navnløs topp lengre opp/nord for Lynghalstinden. Her er bildet... :-) Kremt.. hvilket motiv dannet grunnlaget for en annen quiz for noen minutter siden.. :D

post-283-13347441651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det må være opp mot Styggedalsryggen midt i mellom østtoppen og vesttoppen

Du er i støtet Alek! :-) Javisst er det opp mot Styggedalsryggen fra Gjertvassbreen! :D Vesttoppen er vel egentlig nokså midt på der oppe hvor sola skinner.

Bildet er fra turen med Morten og Coni 03.09.2004, og synet av Styggedalsryggen når tåka lettet var mildt sagt imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ypper jeg meg med en ny en også.

Hva er høgeste her?

Ikke av de verste dette...

Tverrådalskyrkja sett fra Holåtindane ? :)

For du har vel ikke vært på Hestbrepiggane i såpass vær :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tverrådalskyrkja sett fra Holåtindane ? :)

For du har vel ikke vært på Hestbrepiggane i såpass vær :lol:

Korrekt fjell :P , men feil ståsted... :?

Men grunngivelsen for at det kunne være tatt fra Holåtindene er forsåvidt godkjent! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils skrev:

et eldre bilde av en topp som burde være kjent. Hvilken topp nærmer vi oss her?

Jeg synes jeg kjenner igjen detaljer som passer med Storstygge Svånåtind, men frykter for at jeg som vanlig er på jordet(selv om det ser bratt ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.