Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Eaa,

lykkelige Roger står muligens på Visbretind? :roll: Blir litt tipping det, men jeg er rimelig sikker på at det er de sørlige Smørstabbtinder vi ser i bakgrunnen, med Surtningstinden (1997) litt foran til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eaa, lykkelige Roger står muligens på Visbretind? :D Blir litt tipping det, men jeg er rimelig sikker på at det er de sørlige Smørstabbtinder vi ser i bakgrunnen, med Surtningstinden (1997) litt foran til venstre.

Å jada, stadig like god til å "tippe" du! :P

Lykkelige Roger står til overmål på den høyeste av PF 10 kandidatene NV for hovedtoppen av Visbretind (en kandidat jeg ikke gikk bortom forøvrig! :lol: ), en knallfin dag 13.09.2003. Bakgrunnen er eksakt som du sier, og lengst oppe i øvre venstre sees den bratte NØ-skuldra på Steindalsnosi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkebildet ditt er ei skikkelig nøtt gitt! Skal være litt lokalkjent for å ta den på strak arm. :roll:

Jeg husker dog at du la ut et bilde i fjor fra en tåketur over Tverrbotntindan. Sjanser på at det er fra den turen og at dere er ved f.eks store Tverrbotntind??? :?:roll: Det er ihvertfall bratte stup mot øst på de toppene, men loddrette vegger er det ganske mange andre steder også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkebildet ditt er ei skikkelig nøtt gitt! Skal være litt lokalkjent for å ta den på strak arm. :roll:

Jeg husker dog at du la ut et bilde i fjor fra en tåketur over Tverrbotntindan. Sjanser på at det er fra den turen og at dere er ved f.eks store Tverrbotntind??? :?:roll: Det er ihvertfall bratte stup mot øst på de toppene, men loddrette vegger er det ganske mange andre steder også...

Du er neiggu ikke lettlurt, Nils! 8)

Og den husken din får vi håpe du beholder helt inn i seniliteten, om den i det hele tatt skulle komme noen gang...

Svaret er så nær at det må godkjennes. Her er min egen bildetekst fra et PS frameset jeg engang lagde etter turen:

"24.09.2003 kl. 1138.

Vi nærmer oss Midtre Tverrbotntind/2151. Mot øst stuper bergveggen ned mot Søre Illåbreen, mens Roger og Jan Ola står stille og lytter til det øde vindsøget, som drar fra vest utover stupkanten. Tåka ligger tjukk, og snøværet prikker hissig mot lua."

Og med det samme vi snakker om stup, så hvorfor ikke prøve en til da?

Hva ser vi på her? Tipper temmelig så mange av dere har stått akkurat her... :?

post-51-133474415155_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme vi snakker om stup, så hvorfor ikke prøve en til da?

Hva ser vi på her? Tipper temmelig så mange av dere har stått akkurat her... :roll:

Ganske så nært loddrett det stupet, så sant du ikke holder kameraet på skakke da? :roll:

Hvor det kan være? Er ikke mye hjelp å hente i bakgrunnen her heller, og noen steder er det å velge på som har så loddrette stup. Synes det kan minne om øststupet på store Smørstabbtind, men det er maaange år siden jeg gikk der selv (1994), så med litt hjelp av andre bilder er det mitt tips. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det kan være? Er ikke mye hjelp å hente i bakgrunnen her heller, og noen steder er det å velge på som har så loddrette stup. Synes det kan minne om øststupet på store Smørstabbtind, men det er maaange år siden jeg gikk der selv (1994), så med litt hjelp av andre bilder er det mitt tips. :(

Jeg gir opp. Du er søkke ta meg helt umulig :!::roll:

Det stemmer jo det - selvfølgelig.

Du må da være norgesmester på slikt - jeg er bare så imponert! :P

Her er min egen bildekommentar fra "internrapporten" den gang:

"25.08.2003 kl. 1045.

Bratt da'sju! Lars og Roger ser østover mot Leirdalen, med øvre del av storveggen på St. Smørstabbtind/2208 ved sin side.

Den som hadde hatt vinger..."

Tror snart jeg må true med å legge ut et makrobilde jeg... :?:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eaa,

med freidig mot er dere sannsynligvis på vei mot Steindalsnosi fra nordvest? Eggen ut til 1936 oppe til høyre og midt i bildet ligger toppen (2025) oppe i tåka?

Har jo gått opp der en gang selv, men så ikke før nå at det ligner litt på den oppstigningen. Var litt opphengt i at dere måtte være i Hurrungane :P , men der var det ingenting som stemte med bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eaa, med freidig mot er dere sannsynligvis på vei mot Steindalsnosi fra nordvest? Eggen ut til 1936 oppe til høyre og midt i bildet ligger toppen (2025) oppe i tåka?

Yes sir! Dead on - as usual! :P

Så du skjønte vi var i "Hurrungane" altså?

Vi var jo egentlig det vet du, men denne dagen gikk vi over Steindalsnosi, og videre skaret over til Fannaråken,

for så å kjøre ned vestflanken på den og nedatt i Helgedalen. Bratt ja - men artig!! :D

Og siden vi først prater på tåketurer, hvor er vi så her da tro?

post-51-133474415497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden vi først prater på tåketurer, hvor er vi så her da tro?

Du har vel ikke vært så sleip at dette bildet er fra toppen av Steindalsnosi, altså fra samme tur som ditt forrige bilde? :lol: Vanskelig å se, men det er ikke umulig utifra toppens profil og det lille som synes nede til venstre. :?

Får prøve en til jeg også, fra det motsatte av vinterlig tåketur. Hvor er vi her, og hva ser vi i bakgrunnen?

post-42-133474415696_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er tatt fra Hellstuguhøe mot Nørdre Hellstugutind, Midtre Hellstugutind og Søre Hellstugubreahesten. Man kan og ane Nørdre Hellstugubreahesten bak korsryggen på han med den stilige stripete shortsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alek har sikkert rett. Jeg hang meg sånn opp i at det måtte være på Ymelsfjell.

Uansett, her har jeg et bilde fra en skikkelig tåketur. Noen som vet hvor jeg var? Jeg visste det knapt selv. Og hva heter det fremtredende fjellet mitt på?!

post-436-133474415736_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er tatt fra Hellstuguhøe mot Nørdre Hellstugutind, Midtre Hellstugutind og Søre Hellstugubreahesten. Man kan og ane Nørdre Hellstugubreahesten bak korsryggen på han med den stilige stripete shortsen.

Ikke mye å legge til på det svaret! Selvfølgelig helt rett, og vel så det! :)

Og til ozzi,

bildet er tatt 20.07.1996 (i tilfellet du ikke så datoen i filnavnet 8) ), så du bommet med noen år. Skjønner dog at du ble litt forvirret... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til ozzi,

bildet er tatt 20.07.1996 (i tilfellet du ikke så datoen i filnavnet 8) ), så du bommet med noen år. Skjønner dog at du ble litt forvirret... :)

Burde skjønt det. Det mangler jo litt på lengden i nakken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke vært så sleip at dette bildet er fra toppen av Steindalsnosi, altså fra samme tur som ditt forrige bilde? :) Vanskelig å se, men det er ikke umulig utifra toppens profil og det lille som synes nede til venstre. ;)

Hehe! Joa, akkurat så sleip er jeg! :D

Bildet viser toppen av Steindalsnosi/2025, tatt snaue 3 timer etter det forrige quizbildet, nemlig den 27.04.2004 kl. 14:01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ods: Det var en stilig fjellside!! :wink:

Der har hvertfall ikke jeg vært. Tipper det er i Møre og Romsdal et sted...

Ryggehø er imidlertid ikke riktig. Toppene på bildet mitt (den jeg står på og den vi ser midt imot) ligger også i Jotunheimen, og de er over 2000 moh, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.