Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Katt : Du nærmer deg nå, tampen brenner !

Hihi, da må det være selveste Mount Ararat da!!

Sett fra sørvest, over Seyhli Gölü eller Saz Gölü :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Damavand da?

Det er jo faktisk en vulkan det også, iflg google med en "mythical circular lenticular cloud" på toppen, som ofte er der :wink:

Men nå blir det bare tipping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en ny quiz før jeg stikker på kurs. Imponert selv over detaljene jeg fikk fram av dette bildet, som er et utsnitt som utgjør under 3% av opprinnelig bilde, tatt på tilsvarende 80mm brennvidde (35mm format), håndholdt. Noen som tar den?

He, he Skruven igjen, denne gangen med Litle Skruven til høyre. Dette er jo den vanligste siden å se Skruven fra, så denne var enkel :wink:

Imponerende detajer ja, bildet er vel tatt i området nær Dalagubben ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei Katt, det er ikke Ararat, men en annen nasjonstopp i denne delen av Asia. Nå sier jeg ikke mere :wink:

Nå måtte jeg bare dobbeltsjekke. Bilde med cloud cap er Fuji (!)

Ble nesten litt irritert nå, måtte sjekke gjennom en liten haug symmetriske vulkaner. Her er bilde av Fuji tatt fra sammen sted uten cloud cap :D

Snilen: Du bør nok legge ut bilder som er tatt selv så slipper du å tulle med å sjekke kildene ;-)

post--1-133474401419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ta den du! : Her ser du bla. Skitntind og Middagstind :D

Nei, det gjør du heller ikke.

Middagstind ligger helt til venstre bak i det hvite, umulig å se, og Skitntind er omtrent midt i bildet. Deretter kommer en mellomtopp og toppen helt til høyre var den opprinnelige quiz-toppen :wink:

Knotete dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk en vulkan det også, iflg google med en "mythical circular lenticular cloud" på toppen...

Slenger inn et bilde som viser at tøffe lentikulære skyer kan vi ha over norske fjell også!

Forventer ikke at noen skal se hvor dette er, men der er faktisk en norsk 2k-topp, som jeg fotograferer fra en annen...

post-51-133474401422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det egentlig en lentikulær-sky over Fuji da? Skal være noe meteorologisk fenomen kalt cloud cap's også, tror ikke det er det samme.

Uansett, de ser ganske fascinerende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Forventer ikke at noen skal se hvor dette er, men der er faktisk en norsk 2k-topp, som jeg fotograferer fra en annen...

Det var forresten lett, det er vel fra Kvitingskjølen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten lett, det er vel fra Kvitingskjølen?

I alle dager, du må da ha sett bildet før du, luringen?! :)

Hvis ikke er jeg imponert ja!!! :(

For bildet er Kvitingskjølen Store - sett fra Vestre!

Dette var den 15.02.2004, en særs forblåst dag med stiv kuling fra nord, og masser av perlemorskyer på himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett bildet før nei, men jeg måtte ta en titt på m711 kartet for å dobbeltsjekke :)

Hæ? Og hva så du etter der'a? Varden? Skya...?

Du kan da ikke gjenkjenne dette bildeutsnittet i M711!? Så hvis du i ramme alvor ikke har sett bildet før, ja da må jeg si du er god til å lese kart! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så hvis du i ramme alvor ikke har sett bildet før, ja da må jeg si du er god til å lese kart! :(

Er orienteringersløper ser du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Og hva så du etter der'a? Varden? Skya...?

Du kan da ikke gjenkjenne dette bildeutsnittet i M711!? Så hvis du i ramme alvor ikke har sett bildet før, ja da må jeg si du er god til å lese kart! :(

Ble litt imponert over katt jeg også her! :D Var ikke direkte mye å kjenne igjen av fjell. Selv om jeg har sett store Kvitingskjølen like hvit og fra samme vinkel, hadde jeg slitt med den der.

Eaa,

er det forresten samme skya du nevnte en gang, som du hadde gjenkjent på et bilde tatt av en annen fotograf fra en annen vinkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.