Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

eaa: Bildet ditt viser deler av Jotunheimen sett østfra. Stornubben, Nautgardstind og deler av Trollhø ses i forgrunnen. Lenger bak kjenner jeg igjen topper som Store Knutsholstind, Surtningssui og Styggehøbretindene.

Jeg antar at bildet er tatt fra østtoppen på Kvitingskjølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ingen forslag? Da prøver jeg å hinte litt.

Bildet er tatt fra en rasteplass langs et av Sør-Norges viktigste veistrekk. Stien på bildet går fra rasteplassen ned til et lite vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Ingen forslag? Da prøver jeg å hinte litt.

Bildet er tatt fra en rasteplass langs et av Sør-Norges viktigste veistrekk. Stien på bildet går fra rasteplassen ned til et lite vann.

Hallingskarvet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kryk: Helt rett!

Rasteplassen er et riktig trivelig sted rett ved et vann som heter Stugusjøen, eller eventuelt Stubbsjøen på et annet kart jeg har. Obligatorisk stoppested når jeg skal sørover eller nordover.

Fjellet bak trærne er jeg 99 % sikker på at er det fjellet som heter Rødalshø på 1400 og noe meter over havet. Jeg har ikke vært der oppe enda, men vi får se hva det nye året vil bringe. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å være et bilde av Stavanger, tatt fra ca sørøst. Kanskje fra Dalsnuten (323 moh)? :(

Du starter i år der du slapp i fjor Nils. Det var blink igjen det :?

Bildet er forøvrig tatt 25.12.2005....folksomt der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut en ny som kanskje ikke er noen nøtt? Veeeldig mange ferdes her i løpet av et år, men ikke like mange tar en avstikker opp på toppen i bakgrunnen. Hva heter den?

Dette er vel Fagernut vest for Finse?

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel Fagernut vest for Finse?

Torbjørn

Det er det Torbjørn! :(

Vi sitter like ved Slirå, vest for Sandåvatnet. Dette ble den første av en drøss pauser som vi tok på sykkelturen fra Finse til Flåm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El Gringo,

fjellmassivet i bakgrunnen på ditt siste bilde minner om Vigelen nord for Femunden. Storviglen (1561 moh) til høyre.

Skikkelig Hedmark-landskap i forgrunnen! Mose så langt øyet rekker over slake høer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigelen er korrekt!

Toppene heter vel fra venstre til høyre Vigelpiken (den spisse), Midtvigelen, Tverrvigelen og Storvigelen. Bildet er tatt fra Blåkletten (nord for Storkletten) i Klettdalen, som ikke ligger så langt unna Brydalen og Spekedalen.

Jeg trodde jeg hadde "sett alt" i den norske fjellheimen, men da jeg gikk denne turen i høst og fikk se de store, lavdekte viddene i dette området på nært hold for første gang, ble jeg overrasket. Riktignok har jeg vært på tur i Hedmark mange ganger før, men aldri akkurat der, og med de brune høstfargene til å forsterke det golde, ørkenaktige inntrykket var dette noe helt spesielt.

Turen "Klettdalen rundt" samt tur til Raudsjøpiggen og Raudsjødalen dagen etter seiler derfor uten tvil inn på listen min over fjorårets aller, aller flotteste og mest spennende fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.