Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn
Da gjenstår vel kun "kollen" til Fjellfinn (http://fjellforum.com/download.php?id=1961),

men den har ikke jeg noe clue på, så jeg dytter inn en annen så lenge:

Ble den vanskelig - jø og jø !

Mens dere tygger videre på jordbærfjellet mitt så legger jeg ut en sommerstemning fra 2004, "ingen" har ytret hvor det er ennå - og dette er mitt 2. bilde i denne quiz herfra!

Jeg må få lov å minnes bedre tider i fjellet fra min ultimate topp :lol:

post-511-133474407547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det der er vel fra hovedtoppen av Trollhetta mot midttoppen. Også den laveste av de tre toppene stikker såvidt opp til høyre for midttoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger foran meg her, og hvor står jeg?

Slettes ikke av den vanskeligste sorten dette, men skitt au! :P

Syntes det var noe kjent med den lille uskyldige ryggen nede i dalen, midt i bildet. :roll: Gjetter på at det er Herbensen, som var med på et annet bilde du la ut for noen uker siden. Isåfall står du kanskje på Elgåhogna og tar bildet mot sør. :? Toppene til venstre er da Storslåga (1326/1344), og nede til høyre ligger Djupsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var noe kjent med den lille uskyldige ryggen nede i dalen, midt i bildet. :? Gjetter på at det er Herbensen, som var med på et annet bilde du la ut for noen uker siden. Isåfall står du kanskje på Elgåhogna og tar bildet mot sør. :P Toppene til venstre er da Storslåga (1326/1344), og nede til høyre ligger Djupsjøen.

Nemlig! Korrekt igjen, du er virkelig god på dette! :P

Og svartnuten til høyre for Djupsjøen er Djupsjøberget/1112 og Båtshusberget/1092 (går litt i hverandre), derfra mot venstre Litjsjøberget/1082 og videre Storsjøberget/994. Bakerst i midten sees Sorkvola/1012, og helt i det fjerne sees også Femunden i høyre bildehalvdel. Det er vakkert i Engerdal!

Hvilket minner meg om en original som het Svein, som engang bodde på en institusjon for psykisk utviklingshemmede nær Hamar.

Han hadde et fast uttrykk når han ble spurt om noe. Han svarte alltid til alle, uansett hvilket spørsmål:

"Pent i Engerdalen! Pent i Engerdalen... men jeg ser ingen!" :roll: Og slik var det på denne soloturen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da starter jeg med den bakerste og letteste : Lodalskåpa.

Av retning sånn +- 30 grader vil jeg anta Holåtindene, kanskje Gjelhøi.

Fugl eller fisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter jeg med den bakerste og letteste : Lodalskåpa.

Av retning sånn +- 30 grader vil jeg anta Holåtindene, kanskje Gjelhøi.

Fugl eller fisk ?

Smaker veldig av fugl! :roll:

Gjelhøi/1982 stemmer! Det er den til venstre for Lodalskåpa.

Og hva blir da den til høyre?

Og hvor står jeg, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker veldig av fugl! :P

Gjelhøi/1982 stemmer! Det er den til venstre for Lodalskåpa.

Og hva blir da den til høyre?

Og hvor står jeg, mon tro?

Den i høyre bildekant ligner på Hesthø (2021). Vinkelen stemmer sånn nogenlunde med Gjelhø (1982).

Ved å holde samme kursen østover, ender jeg opp på Kvitingskjølen, hvor jeg tipper du har tatt bildet fra. :roll: Kanskje vesttoppen (2060)? :? Ser også ut som om Storhø (1780) er det litt småkuperte fjellet til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i høyre bildekant ligner på Hesthø (2021). Vinkelen stemmer sånn nogenlunde med Gjelhø (1982).

Ved å holde samme kursen østover, ender jeg opp på Kvitingskjølen, hvor jeg tipper du har tatt bildet fra. :D Kanskje vesttoppen (2060)? :lol: Ser også ut som om Storhø (1780) er det litt småkuperte fjellet til venstre.

Å jada, blink det! :P Da var lista komplett - igjen!

Bildet tatt 15.02.2004 kl. 16:03.

Den turen begynte med regn og stiv kuling fra nord, og etter 8 timer med grovkornet snødrev rett imot, så ettermiddagen slik ut fra toppene.

Og da vi kom tilbake til bilen ved Brimi Fjellstue, blinket stjernene blanke på en bunnsvart himmel, høgt over de sovende fjell...

Og siden denne ble løst så bråkjapt, så får vi prøve en som kanskje er hakket verre da? :)

Hvor står Roger og nyter kveldssola her?

post-51-133474407879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er på Ringebufjellet, Erik. Kanskje på Grøtørhøgda 1384 moh, der har nå ikke jeg vært da men....

Nøtt my ass! :P

Stemmer på en prikk, det Kim. Nå ble jeg imponert! :)

Bildet er tatt SV fra Grøtørhøgda/1384, og mellom varden og Roger ser vi Stulshøgdin/1206, og den lille knappen mot vestre bildekant er Hellorn/1142. Bildet er tatt en splittkald 30.12.2003 kl. 15:27 (25 blå nede i dalen) , og turen gikk over Muen/1424, Veslemuen/1318, Gråvorda/1390, Gråpiggen/1380, Grøtørhøgda/1384 og Vesle Grøtørhøgda/1223. Også på denne turen var det mørkt da vi kom tilbake til den gjennomtæla bilen. Hehe, og kona syntes det drøyde for lenge - og hadde ringt lensmannen på Ringebu - og vi var etterlyst! Som var vi to hjelpeløse og bortkomne turister... :?:(

Men tenk det'a - jeg har altså vært på ei vord som du ikke har! :lol::D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er på Ringebufjellet, Erik. Kanskje på Grøtørhøgda 1384 moh, der har nå ikke jeg vært da men....

Jeg er også rimelig sikker på at det er på Ringebufjellet. I det fjerne kan man skimte Goppollen. Jeg trodde egentlig at det var litt lenrge sør enn Gråhøgda, og at det var Breia som var den elva vi ser. Men etter å ha sittet og kikket litt, så tror jeg at elva er Hiråa, og at toppen med bjørkebeltet oppi er St.Skinlia. Den lille toppen til venstre for elva er da Helihorn, og bak der kommer elva Remma rennende.

Da stemmer det med Gråhøgda, eller Grøtørhøgda, som Kim sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rimelig sikker på at det er på Ringebufjellet... Den lille toppen til venstre for elva er da Helihorn...

Da stemmer det med Gråhøgda, eller Grøtørhøgda, som Kim sier.

Samtidighet her, skjønner jeg! Men du har altså rett, Mattis!

Ser du skriver Helihorn. Jeg har også sett Hellorn, og Hellhorn. Vet ikke helt hva man skal tro... :D

Og det heter Grøtørhøgda. Gråhøgda/1220 ligger 3,5 km lenger SV, ca. 1 km øst for DNT's Gråhødgbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver Helihorn. Jeg har også sett Hellorn, og Hellhorn. Vet ikke helt hva man skal tro... :lol:

Neeei..., si det.. Jeg har nå alltid sagt Helihorn da, men vet ikke om det egentlig er rett. Ser på Norgesglasset at det kalles Hellorn, men jeg er ærlig talt ikke sikker på hva som er rett jeg. Uansett er det fint nedi der. Spesielt Remma er jo en perle syns jeg. Utrolig spennende å gå der med teleskopstang og mark :) Er faktisk ganske bra med fisk der. Vi dekket et måltid til 5 karslige fiskere sist vi var der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det fint nedi der. Spesielt Remma er jo en perle syns jeg. Utrolig spennende å gå der med teleskopstang og mark :lol: Er faktisk ganske bra med fisk der. Vi dekket et måltid til 5 karslige fiskere sist vi var der :)

Og Døra inne på Dørmyrin er ikke dåligere den! Flott fisk i 2-5 hekto's klassen - lubbne, gyllenbrune og rødprikkede, med kritthvite strømkanter på finnene. :P Smygende, nesten krypende indianerfiske, med lettspinn og 2-grams svart Mepps... Wow! :D

Videre skal visst Dørfallene også være flotte, med sine 125 fallmeter. Har dessverre ikke sett dem ennå. Kanskje en vintertur dit hadde vært en idé, med kaffe og fotoapparat - :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på veg opp på Snota. Tindfjellet i bakgrunnen :)

Stemmer 100 %. Vårskitur fra Gråsjøen i et helt fantastisk vær. 24 grader og skyfritt på toppen av Snota 8.mai. Bestemte oss brått for å dra innover på kvelden den 7., og lå under åpen himmel ved enden av vegen. Gikk opp tidlig neste morgen, og tilbake til Trondheim på ettermiddagen. Noen ganger er det ikke så verst å være student med fri midt i uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Tja.. Det er vel bare kollen til Fjellfinn som står igjen her nå, så jeg tar meg den frihet og legger ut et nytt.

Vårskitur 8.mai 2004. Hvilket fjell i bakgrunnen, og hvilket fjell er jeg på veg opp på?

Hmm...

Så jordbærfjellet var vanskelig ? En stor skiløper på 60 tallet freste rundt her (oppå)...

Mens dere tygger på kystknollen min, så se på denne, veldig lett, herfra ser (så en) Mattis på skitur, Fongen, Forrolhogna (?), Kopparn Vassfjellet, Forbord og min uløste kolle...

post-511-133474407896_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Så jordbærfjellet var vanskelig ? En stor skiløper på 60 tallet freste rundt her (oppå)...

Bringer istedet et skibilde fra Trollheimen - hvor er vi nå, hva heter fjellet rett foran, hvilke 2 store Trollheimsfjell er foran løypa og hva heter setra...

post-511-13347440794_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringer istedet et skibilde fra Trollheimen - hvor er vi nå, hva heter fjellet rett foran, hvilke 2 store Trollheimsfjell er foran løypa og hva heter setra...

Det siste bildet ditt Fjellfinn, er vel fra Helgetunsetra med Svarthatten (938) i bakgrunnen. To store Trollheimsfjell foran løypa? Tja...Rindhatten (1335) og Trollhetta (1616)? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvilke 2 store Trollheimsfjell er foran løypa...

Hehe, ser ingen fjell foran løypa jeg, men bakenfor derimot...! :roll:

Nils er nok som vanlig sikker i pelsen, så hva med en ny en?

Hvilket fjell gløder i morrasola her, mon tro?

post-51-133474407955_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.