Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Nils sitt bilde: Kan det være at personen sitter på Låven med Store Hestbrepigg i Bakgrunnen?

Nei, det er ikke det heller ods.

Av de 3 forslagene som er kommet til nå, er det ”500fjell” som er nærmest, selv om det altså ikke er i Rondane heller.

Jeg hintet også litt i bildeteksten med at jeg fant et tau på veien til topps der jeg sitter. Ruta opp dit inneholder såpass med luft at enkelte sikrer.

Videre kan jeg si at fjellet bak er ca 170 m. høyere enn det jeg sitter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er vi her?

Bildet er tatt frå Melderskin, som ligg nær Rosendal i Kvinnherad kommune i Hordaland. Ser mellom anna Juklavasskruna / Bjørndalstindane, og Folgefonna i bakgrunnen.

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er tatt frå Melderskin, som ligg nær Rosendal i Kvinnherad kommune i Hordaland. Ser mellom anna Juklavasskruna / Bjørndalstindane, og Folgefonna i bakgrunnen.

Torbjørn

Riktig. Regnet med at det måtte en bergenser til for å kjenne seg igjen.

Selv om Busken sitt bilde ennå ikke er løst, slenger jeg inn en ny. Den faller vel lettest for jotunheimenkjennere.

post-66-133474525316_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Busken sitt bilde ennå ikke er løst, slenger jeg inn en ny. Den faller vel lettest for jotunheimenkjennere.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=10734

Dette er vel på Maradalsryggen ods, med Kjerringa (1938) i midten (bak den nærmeste, luftige eggen/toppen). Bakerst til høyre titter Mannen (1950) fram. Vi ser altså sørøstover.

Sliter litt med ods sine halvnakne damer. Her kommer ei godt påkledd ei: hvor er Baby Snupp?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=10727

Din Busken er jeg mer usikker på, men kan gjette litt i halvblinde på at Babysnupp står på nordre Hellstugubrehest? :wink: Synes det er noe kjent med den ryggen, men får ingen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel på Maradalsryggen ods, med Kjerringa (1938) i midten (bak den nærmeste, luftige eggen/toppen). Bakerst til høyre titter Mannen (1950) fram. Vi ser altså sørøstover.

Det kan ikke få blitt mer riktig. Som vanlig når Nils uttaler seg. Jeg trodde dette skulle være en virkelig nøtt, men tydeligvis ikke for Nils.

Men jeg slenger på en ny.

post-66-133474525366_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollsteineggje er riktig. Hun står nok ikke på noen av toppene men et sted på sør-ryggen stemmer. Arne Tinderangler mener S2 (2215moh) er diskvalifisert pga snau PF (Jeg målte den til 9m med pulsklokka) og at fortoppen på nesten 2290 moh sør for hovedtoppen er bankers og skal inn på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.