Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Tipper at det er digerronden jeg.. Har et bilde fra i høst, men da har nok varden forandret seg littgrann..

Stemmer det askogvoll!

Digerronden er rett, fra en tur 09.06.1996.

Tror nok Digerronden er korrekt på Nils sin (var du Lillestrøm-fan den gangen eller? :lol: ),...

Hehe, hadde nok ikke noe spesielt forhold til Lillestrøm gitt, men kan jo hende at Hans Petter som er iført shortsen hadde noen interesser der som jeg ikke visste om… :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken 2k topp har skiløperen i blikket her?

Ligner veldig på profilen til Mjølkedalstind fra nord dette Morten, fra ruta mellom Leirvassbu og Olavsbu.

Prøver samtidig en ny: Hvilke to topper er dette?

Og turdeltager(e) bes om å holde an skytsen en liten stund...

post-42-13347452225_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sine to må være bakarste Storgrovhøe og Loftet. Etter vinkelen og betrakte ser det ut som bildet er tatt ved Galdhøe et sted.

Ja det må det være Alek! :roll: Og ganske riktig, bildet er tatt fra Galdhøe (2283), den 01.05.2007. Til venstre på eggen nærmest ser man dessuten i profil hakket/skaret mellom Storgrovtind og Bakarste Storgrovhøe. Et skar som gir de fleste litt utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at jeg står på toppen av Kebnekaise ja 8) , men navnet på isbreen kjenner jeg ikke til.

Har tilfeldigvis kikka mye på denne sida som jeg fant link til her på forum: http://www.rapadalen.de/

Selv om Norge er flottest så skal man absolutt ikke le av svenskene, mye fin natur hos de også! :roll:

F.eks er det en topp jeg trur het Saitaristjåkkå eller noe lignende i Sarek på 1908 som ligner på Østre Ringstind.

Men det er vel dessverre mye vær i disse områdene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilfeldigvis kikka mye på denne sida som jeg fant link til her på forum: http://www.rapadalen.de/

Selv om Norge er flottest så skal man absolutt ikke le av svenskene, mye fin natur hos de også! :-)

F.eks er det en topp jeg trur het Saitaristjåkkå eller noe lignende i Sarek på 1908 som ligner på Østre Ringstind.

Men det er vel dessverre mye vær i disse områdene...

http://runeberg.org/sarek/0017.html

"genom nedanstående procent av solsken, observerat på

Pårtetjåkko 1914–1918 och i Stockholm 1911–1916 vid middagstid.

Juni Juli Aug. Sept.

Pårtetjåkko 37 50 30 30

Stockholm 52 50 43 50

Pierikpakte, Stora och Lilla höktoppen, Kuopertjåkka och Knivtoppen är ett par fina toppar annars i Sarek och Kebnekaise, om vädret tillåter att man ser dem det vill säga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smertelig klar over hvor mye vær det er i Jotunheimen, både av egen erfaring og av dine rapporter. Og yr.no tar livet av meg for tida!! Nesten så jeg lurer på om min siste topptur i knallvær er gjort :wink:

Liker ikke å si at jeg bor feil, men i forhold til toppturer bodde jeg mye mer riktig i Sogndal enn jeg nå gjør i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.