Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av vandresekk


thshagen

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg ny sekk. Har tidligere brukt en av ukjent merke og relativt dårlig kvalitet. Sekken skal brukes til vandreturer og backpacking. Setter derfor krav til at den er slitesterk spesielt med tanke på bagasjebånd og helst stor åpning i front slik at man unngår å "tømme" hele sekken for å få tak i "noe." Sekken må være på minimum 80L.

 

Har til nå tittet på

 

- Norrøna Recon, som satt bra nå kr 3700 på XXL.

- Gregoriy Palisade tilbud på Oslo Sportslager til 2000,- http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-palisade-80-ryggsekk-9842.aspx

 

Har noen erfaring med Lundhags? Ser ingen tråder om dette her inne. se http://www.lundhags.se/product/16692/v12_90

 

Dette som sko er inviduelt, men tar gjerne imot evt tips om hva en bør se på eller holde seg unna. Jeg er 190høy.

 

Ha en go dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker selv Recon og synes det er en knallsekk. Stabil og sitter limt til ryggen nesten uansett hvordan man laster den.

Testet i kjøpsprosessen Bergans Alpinist og Norrøna Para Ranger. Alpinist føltes grei men litt for dominerende hoftebelte etter min smak. Para Ranger satt dårlig på min rygg.

Du må uansett prøve sekkene for å kjenne hvordan de passer deg. Mange gode storsekker på markedet men ingen sitter støpt på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bergans Alpinist 130L, denne brukte jeg på fjellturen min på Glomfjellet sist sommer.

Veldig bra sekk, men blir fort at man pakker for mye siden man har plass, men er man rutinert så klarer man å pakke mindre.
Da vi startet turen veide sekkene ca 27kg, å det er for mye.

 

Hilsen
Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alle disse tre som nevnes her. Palisade og Recon er svært forskjellige sekker og kan nesten ikke sammenliknes synes jeg. Recon er en favoritt hos meg når jeg lesser opp til jakta; da er den suveren. Enorm slitestyrke. Jeg opplever bærekomforten som særdeles bra, men både en kompis og bruttern slet litt med komforten på ramma, og har byttet til den anatomiske varianten. Også denne lesser bra, men nok ikke like mye som rammeutgaven.  

De blir dog voldsom på de litt mindre turene.

 

Palisade er mer smidig og sånn sett en mer egnet vandresekk der vekta ikke blir alt for høy. Synes sekken er veldig god og prisen nå må jo være et godt kjøp. (Tror foresten du kan få tilsvarende tilbud senere og, fordi det er det samme jeg ga for den for et par år siden). En mer fornuftig str for en vandretur:)

 

Alpininst (110) brukte jeg mye før, men likte den aldri og var glad den dagen jeg byttet den ut. Kanskje er de nyere utgavene bedre? Synes den siger for mye, og hoftebeltet låser beina. Synes heller ikke slitestyrken var spes god, iallefall ikke sammenliknet med Recon.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.