Gå til innhold
  • Bli medlem

ThermaRest sine RidgeRest underlag - erfaring?


Anbefalte innlegg

Annonse

Oppsøk Jula! De selger de letteste skumunderlagene jeg har funnet. De er også så billige at det ikke koster noe å fornye det etter at du har slitt det ut etter noen turer. Materialet er vanvittig lett, og ikke ekstremt slitesterkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det og brukar det heile tida, veldig bra underlag. Lett, tåler gnister frå bål og slikt. Tåler mindre enn bamse men har hatt mitt i 10 år, og brukar det masse.

 

Ref underlag frå Jula: mi oppfordring er å kjøpe noko som varer i stadenfor å drive kjøp og kast av varer av dårleg kvalitet sjølv om det er billeg.  Og er det billegare å kjøpe ei underlag som held 5 turar framfor å kjøpe eit som held i 10 år?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver i en annen tråd at du har neoair xlite, men ikke vil bruke dette på lengre turer. Jeg har tenkt litt som deg, og bruker derfor et liggeunderlag av typen skumplast på ca. 300 gram som jeg fant på g-sport for et par år siden i tillegg til neoair xlte. Totalt antall gram blir da bare litt mer enn bamse. Jeg har sovet en del også med bare dette underlaget og det funker helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ref underlag frå Jula: mi oppfordring er å kjøpe noko som varer i stadenfor å drive kjøp og kast av varer av dårleg kvalitet sjølv om det er billeg.  Og er det billegare å kjøpe ei underlag som held 5 turar framfor å kjøpe eit som held i 10 år?

 

 

Jeg har tre liggeunderlag jeg bytter på å bruke etter behov og type tur. Jula-underlaget (som kostet 49,-) har jeg hatt i to år, og brukt relativt mange døgn til sammen nå. Kun i sommerhalvåret, da det er såpass tynt, og har så liten isolasjonsevne, at det ikke duger vinterstid. Men det er så sjokkerende lett ift andre liggeunderlag, at jeg velger å gå for det om sommeren. Har ikke veid det enda, men det kan ikke være mange grammene. (Det må jo være noe for ultralettfanatikerne).. Og det er det verdt om jeg må bytte det ut hvert tredje-fjerde år. 

 

Det skal understrekes at jeg er veldig opptatt av å ha solid utstyr ellers. Det er ikke mange artikler jeg har i turboden min, som ikke er beregnet på opp til livsvarig bruk for å si det sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt ridgerest underlag i tja.....25 år. Det har vært et godt underlag, relativt varmt til å være så tynnt, det er heller ikke glatt. Men alderen tar tvunget meg inn i komfortsonen, så nå er det breie og tykke underlag som gjelder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.