Gå til innhold
  • Bli medlem

Tarp i Kategori UL, under 2000kr


Anbefalte innlegg

Hei kloke bevandrede hoder. :-D

 

Har søkt litt og bladd et par sider men kan ikke huske eller finne noen tråder som passer.

 

 

Hengekøya har kommet fra USA (Gram Weenie :frantics: med modifikasjoner ).

(veier 270gram med ridge og moddene.)(+ 230gram for myggnett)

 

Har pr i dag en Magasinet tarp 3x4m. Som er litt voldsomt for en ensom person på sommersesongen.

(veier 938gram uten liner og plugger)

 

Eneste tarpen jeg har funnet er Hilleberg UL 10, føles overpriset men sikkert en super tarp når man først har cachet ut

 ( http://www.fjellsport.no/hilleberg-tarp-10-ul-gronn.html )

 

 

Hvilke andre alternativer finnes?

  • < 2000 kr
  • < 750 gram
  • < 3x4 m

Men stor nok til å gi god beskyttelse for regn for en 11fot bananhviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Hammock Gear sin standard cubenfiber tarp med dører, superfornøyd med den og savner ikke den lille ekstra bredden som Winterpalace har (Har prøvd begge da en kompis har winter palace)

vekten på tarp, barduner, ridgeline og snakeskins laget i myggnett er på 320g totalt!

 

Jeg ville uten tvil valgt tarp med dører da man står mere fritt til å velge hvor man skal henge køya i dårlig vær

 

Jeg bruker stort sett 10 fots køyer da jeg ikke merker noe bedre komfort med 11 fot....bare mere knot med å sentrere tarp over køya da man har mindre overhenge pr. side.

Dette er sikkert individuelt og har jo også noe med høyde og gjøre....selv er jeg 180cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to, takk for svar!

 

Det er bare cuben som gjelder når tarp skal være av lettere kaliber med andre ord? Å da må man utenlands for å finne det også.

 

  • Winter P. virker litt stort, og litt vell dyr.

 

  • Zpacks Hammock Tarp with Doors

og

  • HG Standard Cuben Fiber Tarp with doors. ~ 1760 + frakt  (+ fortulling så eventuelt ~2320kr + frakt)

 

Prisene ligger litt over det jeg håpet, må holde ann en mnd eller 2 før bestillig.

Magasinet tarpen er ikke dårlig den, får holde den første tiden til jeg ser om jeg blir frelst på køyer.

Har bare en, og den kom i posten i dag, blir litt for mye å ut i snøstormen i kveld som første amatørheng. :twitch:

 

Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Red Fox tarp på 3x3m for par-tre år siden. Kjempefornøyd. Hilleberg tarp var/er uaktuelt pga latterlig pris for et stykke presenning. Betalte 399,- for Red Fox som funker minst like godt som Hilleberg-tarpen til en kompis av meg. Vet ikke om merket er i handelen lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hennesy hammock har noen lette rainflys og disse koster fra 300 kroner før frakt. Vekt fra 211 gram og oppover.

Har handlet her selv og er veldig fornøyd. hennessyhammock.com/catalog/rainflys/

Kommer litt an på bruk da disse ikke er 3x3.

Geir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for masse aktuelle forslag!

Har satt opp en handlekurv, men ikke kjøpt enda.

 

Superfly skal være lang nok den sånn akkurat.

 

Har prøvd den nå å juster litt å kommer frem til en ridgeline på 2,8meter (den er justerbar) + kobling til oppheng så totalt akkruat 3meter (litt under 10fot) som må være over under tarp.

Superfly skal være 3,35 meter, så bare 15cm overlapp på hver side, men det er nok...?

 

 

post-9370-0-82348200-1394885854_thumb.pn

 

Rundt 1775kr fortullet og levert i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må sømforsegle bardunfestene på sidene (4stk totalt) Det er ikke behov for å sømforsegle ridgelinen på Superfly da det er sydd inn ett bånd der.

Mulig du kan maile Warbonnet å be de sømforsegle mot betaling

15 cm overlapp holder, men blir litt mere jobb å finjustere tarpen + at du kanskje må henge den noe lavere enn om køya hadde vært kortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.