Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva drømmer du om nå?


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Annonse

Det blir færre og færre dagdrømmmer etter som årene går.

 

Når er det mer håp om fortsatt å kunne ta turer i heia fremover. :phone:

 

Så ingen dagdrømmer for tiden om første barmarkstur til Blåfjellenden? En drøm trenger jo ikke nødvendigvis være til et fjernt sted :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen dagdrømmer for tiden om første barmarkstur til Blåfjellenden? En drøm trenger jo ikke nødvendigvis være til et fjernt sted :)

Nei det å dra til Blåfjellenden er ingen drøm - bare hård planlegging :)

 

Og det er ikke lenge til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på snaufjellet, sommer på Hardangervidda og Ørret som ruser i enden av snøret er dagdrømmene nå om dagen.. Våren har virkelig satt sitt grep her på østlandet og jeg får tilfredsstilt drømmene nå som jeg drømte om i vinter, å kjøre feite blanke Sjøørreter i en varmende vårsol. For en glede det er å være på riktig side av året :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så nå har drømmene dukket opp igjen, både om natten og om dagen, men så:

I begynnelsen av 2011 kjempet jeg og vant et slag inne på Radiumhospitalet og jeg regnet med at denne krigen skulle være over, men nei.

Når alt så som lysest ut så ser det nå ut til at jeg må ut i krigen igjen og plutselig raser alle drømmene sammen som et korthus.

Nå tør jeg ikke drømme om eller planlegge noe som helst lenger.

 

 

Trist å høre REs, ønsker deg masse lykke til. Håper du får brukt drømmene til å samle ekstra krefter for å vinne kampen. En snubletråd på veien betyr ikke at man ikke når målet, det tar bare litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter REs sitt innlegg blir vel det meste litt pinglete. Jeg drømmer om at ankelen min skal bli så bra at jeg rekker en skitur med overnatting før snøen går i fjellet. Enn så lenge klarer jeg ikke gå med sekk, men jeg klarte 7 km på ski på lørdag. Og fy f... så deilig det var med litt luft under vingene etter en vinter på krykker. 7 km var dog i meste laget og smerten ganske intens, men gleden av å se valpen min kose seg på sin første fjelltur, smaken av sjokolade i en vindstille grop, følelsen av sola som varmer i ryggen, tårene som spruter pga vinden, fingrene som blir stivfrossene fordi man bare må ta bilder, den fantastiske følelsen av å komme seg opp på den lille toppen som virket uoppnåelig, alt dette skjuler smertene litt. Før operasjonen forbannet jeg meg over at det skulle være så inn i helvete vondt å gå, nå er jeg glad jeg ihvertfall klarer gå litt. Alt er relativt, man ser ikke det positive før man har opplevd det negative :)

 

Bildene er fra lørdagens tur, hit vil jeg tilbake med telt og sovepose før snøen forsvinner.

 

 

post-8184-0-01660700-1394552736_thumb.jp

post-8184-0-95316000-1394552900_thumb.jp

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitur på Blefjell til helga.

 

Har egentlig veldig lyst til å kjøpe meg fjellski etter å ha pm-et med @eirikw, men har ikke heeeelt bestemt meg. Tror de vil ende opp med å bli utrolig lite brukt...

 

Jeg kjøpte meg fjellski i fjor vinter. Resulatatet var at langrennskia mine ikke lenger blir brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paragliding i Österrike. Resan är bokad sedan 8 månader tillbaka.

 

Men före dess så blir det ju ett antal toppturer + en årliga resan till Stryn i samband med att sommerskisentret öppnar. En av årets verkliga höjdpunkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme.» (Villanden av H. Ibsen.)

Gi aldri opp håpet og ha alltid et mål.

 

2013 må nok for oss sies å ha vert et "Annus horribilis", men med en vinter nesten uten vinterdekk og utsikter til en fin vår og sommer så dukket både håpet og drømmene opp igjen.

Det startet med at min kone som nettopp var blitt behandlet for brystkreft var tilbake på banen igjen, erklært frisk og rask etter utrolig kort tid. Ingen ventetid over hodet.

Så vant jeg en weekendtur til Trysil til en verdi av 20 000,- kroner, så inviterer kona meg med til Brugge i Belgia i mai, for å feire at vi har vert gift i 25 år, planleggingen av sommerferie med minst en uke med sekk og fjellsko er godt i gang og starten på året ser bare lys ut i forhold til i fjor.

 

Så nå har drømmene dukket opp igjen, både om natten og om dagen, men så:

I begynnelsen av 2011 kjempet jeg og vant et slag inne på Radiumhospitalet og jeg regnet med at denne krigen skulle være over, men nei.

Når alt så som lysest ut så ser det nå ut til at jeg må ut i krigen igjen og plutselig raser alle drømmene sammen som et korthus.

Nå tør jeg ikke drømme om eller planlegge noe som helst lenger.

 

Jo forresten, jeg har en drøm om at jeg skal kunne gjennomføre det jeg har planlagt selv om jeg sannsynligvis blir nødt til å kjempe meg gjennom noen slag underveis.

Ny overtrekks turbukse og nye sykkelregnklær er innkjøpt på trass. Løse armer og bein til de korte sykkelklærne er bestilt fra UK og startkontingenten til Nordsjørittet er betalt. 

Jeg har "blitt skutt på " en gang før og klart meg så ikke FAEN om jeg skal gi meg denne gangen heller.

Sankt Peter får bare smøre seg med tålmodighet en stund til.   :devil:

Trist å høre.

Stå på. Jeg er sikker på at jeg vil få gleden av å treffe deg i heia fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til @REs . Vi har vel alle bekjente som har slitt med dette. Vår gamle redaktør i lokalavisen hadde et bra innlegg om dette i går som kanskje kan motivere. Fin innstilling har han i hvert fall.

 

Jeg prøver å realisere flest mulige drømmer etterhvert som de dukker opp. Selv dagens øsende regnvær og kraftige vind syns jeg det har sin sjarm med min tur opp på lokale Torghatten. Vi tar det vi får, men årets vinter har vært utenom det vanlige mild. Ikke snø nesten i det hele tatt.

 

Skulle det være noen drøm burde det vel være at vi fikk noenlunde normalt klima igjen. at vinter får være vinter og sommer være sommer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til @Re's. Som vel Churchill sa if youre going through hell, keep walking.

Selv er jeg ikke snauere enn at jeg drømmer om å forbli frisk, at knærne skal bli bedre og at jeg skal få mer tid til friluftsliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til @REs . Vi har vel alle bekjente som har slitt med dette. Vår gamle redaktør i lokalavisen hadde et bra innlegg om dette i går som kanskje kan motivere. Fin innstilling har han i hvert fall.

 

 

Takk for lykkeønskninger.

Det som er felles for meg og din gamle redaktør er at fastlegen kjørte på med antibiotika i store mengder uten resultat. Det var det private helsevesenet som reagerte og satte ting i gang. Fastlegen skulle slått alarm lenge før.

Dette har nå skjedd to ganger med meg og jeg ser at jeg ikke er alene. Offentlig helsevesen har så lang ventetid på de enkleste ting at man i mange tilfeller enten er borte eller så kanskje er man blitt frisk av seg selv.

Brekker man en ankel inne på fjellet så brukes det "tausener på tausener" av kroner i form av helikopter og spesialtrenet personell for at man skal bli hentet hjem, men får man en livstruende sykdom hjemme så får man pent stille seg i kø og håpe at man når fram før man dør.

Eller hvis man har penger og kan betale selv så er det ingen ventetid. (Heldigvis hadde jeg noen kroner i sparegrisen min.)

Er det slik vi vil ha det?

 

Man er villig til å gå i krigen for sine barn og de fleste er vel også villige til å ofre nesten alt de eier for å kunne følge sine barn frem til de er store nok til å klare seg selv, men fiskestanga og fjellskoene mine får de aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette skulle vel ikke være en tråd for å klage over all verdens elendighet.

Husk at det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket.

Kom med gode positive drømmer for det året vi har foran oss. Lev ut drømmene og la ingen ting stoppe deg.

 

Den danske dikteren Piet Hein eller Kumbel som han også kalte seg, har skrevet mange fornuftige ting. F.eks.

 

Det er utroligt hvad man ikke kan,

når man af ærlig vilje ikke prøver.

 

http://www.ordtak.no/index.php?fn=Piet&en=Hein

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme.» (Villanden av H. Ibsen.)

Gi aldri opp håpet og ha alltid et mål.

2013 må nok for oss sies å ha vert et "Annus horribilis", men med en vinter nesten uten vinterdekk og utsikter til en fin vår og sommer så dukket både håpet og drømmene opp igjen.

Det startet med at min kone som nettopp var blitt behandlet for brystkreft var tilbake på banen igjen, erklært frisk og rask etter utrolig kort tid. Ingen ventetid over hodet.

Så vant jeg en weekendtur til Trysil til en verdi av 20 000,- kroner, så inviterer kona meg med til Brugge i Belgia i mai, for å feire at vi har vert gift i 25 år, planleggingen av sommerferie med minst en uke med sekk og fjellsko er godt i gang og starten på året ser bare lys ut i forhold til i fjor.

Så nå har drømmene dukket opp igjen, både om natten og om dagen, men så:

I begynnelsen av 2011 kjempet jeg og vant et slag inne på Radiumhospitalet og jeg regnet med at denne krigen skulle være over, men nei.

Når alt så som lysest ut så ser det nå ut til at jeg må ut i krigen igjen og plutselig raser alle drømmene sammen som et korthus.

Nå tør jeg ikke drømme om eller planlegge noe som helst lenger.

Jo forresten, jeg har en drøm om at jeg skal kunne gjennomføre det jeg har planlagt selv om jeg sannsynligvis blir nødt til å kjempe meg gjennom noen slag underveis.

Ny overtrekks turbukse og nye sykkelregnklær er innkjøpt på trass. Løse armer og bein til de korte sykkelklærne er bestilt fra UK og startkontingenten til Nordsjørittet er betalt.

Jeg har "blitt skutt på " en gang før og klart meg så ikke FAEN om jeg skal gi meg denne gangen heller.

Sankt Peter får bare smøre seg med tålmodighet en stund til. :devil:

Kva skal ein seie til slikt.

Forbanna utgjort.

Ynskjer deg hell, lukke og pågongsmot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva drøymer eg om? Lista er herfra til evigheita, eg rekk det eg rekk, og det eg ikkje rekk får eg framleis drøyme om. Våren 2014 står tilfeldigvis i realiseringas navn. Realisering er jaggu travelt innimellom, så eg drøymer om å komme ut i andre enden til ein sommar der pulsen er lav, og draumen som Ikkje vert realisert atter får dominere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg også alt mulig godt, REs.

 

 

Ellers er jeg sikkert den eneste som drømmer om å gå på ski i kø? Jeg skal gå fredagsbirken nå på fredag og det gleder jeg meg til. Jeg har med vilje valgt den dagen at det ikke går 16.000 mennesker, men ca. 3.000, slik at køen ikke er så ille og sporene forhåpentligvis er mye bedre. I år har jeg ikke hatt mange turer i gode spor med gode ski. Jeg har gått mye på gamle ski i dårlige spor og gått mye på zeroski som fungerte brukbart deler av dagen. Nå på fredag skal jeg ha perfektpreppede nye ski i forhåpenligvis gode spor. Jeg drømmer om at kroppen er i god nok form til at jeg kan få en ordentlig "flyt" i skiteknikken og at jeg kommer i mål i god forfatning.

Og så drømmer jeg om gode skiforhold på hytta i helgen. Håper at skiføret er slik at vi kan gå utenom løypene. Det varierer litt med forholdene om dette går greit eller ikke.

 

Ellers drømmer jeg om at vi i dette året får til mange turer, både lange og korte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.