Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsen på villspor


Hawk!

Anbefalte innlegg

Joachim V skrev (På 3.5.2022 den 8.18):

Er andre som tar over og for de som vokser opp med f.eks Jens Kvernmå vil nok han gjøre mye av samme nytta for den yngre generasjon som Monsen har gjort for meg og oss på min alder. 

Hva er egentlig greia med Kvernmo? Ikke stygt ment, men jeg føler han er Monsen fra Wish.com. Jeg klarer ikke å la meg engasjere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fjellfilmeren skrev (19 minutter siden):

Hva er egentlig greia med Kvernmo? Ikke stygt ment, men jeg føler han er Monsen fra Wish.com. Jeg klarer ikke å la meg engasjere.

Kvernmo: Han er ute hele vinteren på fjellet, alene. Elsker friluftsliv. Liker å filme og vise hvordan han har det på tur.

Han viser oppsider og nedturer. Alt er ikke alltid greit på tur. Han viser store og små øyeblikk, kaffekoking og leirbål, dårlige dager og gode dager.

Derfor er han veldig god underholdning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsnoob skrev (2 timer siden):

Liker å filme og vise hvordan han har det på tur.

Er det ikke stikk motsatt da? De siste årene har han ikke filmet noe men heller fokusert på å være tilstede i nuet og på tur. Syns det står respekt av det valget.

Fjellfilmeren skrev (1 time siden):

Det du forteller, er gjøremål, ikke ham som person.

Egentlig uenig der og. De «gjøremålene» - slik som å jage bjørn eller fange gode stemninger på tur kunne vi vel sett mer av. Syns han kom godt fra det når han viste usikkerhet når han traff noen jenter på tur og ellers i fortellinger om bestefaren osv. 
 

Men både Kvernmo, Monsen og han som er 1000 dager ute har ofte et behov for å forsvare at de har tatt det valget med å bruke all tid til friluftsliv. Akkurat den biten syns jeg kanskje man kunne tone litt ned. Mennesket er et flokkdyr og det er tilnærmet umulig å klare seg ute i naturen uten hjelp av noe slag - f.eks. en hjelper som stadig frakter inn forsyninger, depot, inntekt fra bøker, oppsparte midler e.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.