Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally 17 fots kano, posten - Utskilt


Hege P.

Anbefalte innlegg

Nylig bestilt en Ally 17DR til hundene og meg. :)

Da ser det ut til at kanoen har blitt borte i posten et sted mellom Oslo og Kristiansand. Det letes, men jeg for min del har mistet lysten til å kjøpe flere dyre saker via nettbutikk. Det nytter ikke at butikken er 100% seriøs når pakken blir borte i posten. Men det er enda lenge til sommeren og planlagt padletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut til at kanoen har blitt borte i posten et sted mellom Oslo og Kristiansand. Det letes, men jeg for min del har mistet lysten til å kjøpe flere dyre saker via nettbutikk. Det nytter ikke at butikken er 100% seriøs når pakken blir borte i posten. Men det er enda lenge til sommeren og planlagt padletur.

Skulle ikke tro det er mulig! Posten har rotet en del i det siste med ting jeg har bestilt og sendt også....

Men en kano burde nok dukke opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. Men min adresse er til Finsland i Vest-Agder. Skal se de har sendt den til Finland. Ved to anledninger tidligere har jeg fått hentelapp med beskjed om å hente pakke i Arendal i Aust-Agder. Så frykten er ikke ubegrunnet. Men har den vært innom Finland påløper det vel toll også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ally 17 fots flattvannskano.

 

Blir bra i fjellet!

 

Det er ikke så mange elver å padle her på nordvestlandet :-)

Jasså, var det der min kano havnet? ;)

Endret av Henrik
Sitatet kommer fra hva har du kjøpt nå-tråden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nå ser jeg hele bildet med andre innlegg.

 

Hvorfor ble mitt siste kjøp utskilt fra kjøpstråden? Det er veldig malplassert i denne tråden. Det ser ut som om jeg helt er uten sosiale antenner  :puppeh:

 

Beklager. Det gikk litt fort i svingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig i hus, denne greia som Posten sendte til avsender og ikke til mottaker ved første forsøk.

Å sette sammen en sånn en første gang viste seg å være en hard kamp! Først var jeg så ivrig at jeg forsøkte å sette den sammen i stua, men etter hvert ble hundene redde. Så kastet jeg hele greia ut av vinduet og begynte på nytt. Til slutt, etter en masse ord jeg ikke ante at jeg kunne, måtte utysket gi opp motstanden. Det jeg opplevde som mest trøblete (jobbet alene) var å få på plass det første spantet (det nest største, i følge moteringsanvisningen). Da det var på plass gikk resten greit. Regner med at det går greiere å montere den neste gang. Men jeg ble svett, gitt.. ;)

Tid brukt: Første gangs montering, ca. tre timer. Demontering og pakket komplett i pakksekk, 10-15 minutter.



 

 

post-8832-0-21345300-1394887504_thumb.jppost-8832-0-23722200-1394887527_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at det blir enklere etterhvert som du får erfaring med Ally konstruksjonen. Jeg slo opp min 17 helt ny på 20-30 minutt mens jeg samtidig hadde min sønn på 14 måneder med meg. Han hjalp til med sin egen lille gummihammer :-)

 

Brukte vel en time vi også på den første 16,5 DR kanoen, og da var vi to om det. Så går det litt raskere hver gang man monterer og lærer seg noen nye triks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.