Gå til innhold
  • Bli medlem

Orm i Åkersvika


ostr

Anbefalte innlegg

Var på en tidlig fisketur i Åkersvika da jeg observerte en eller annen form for orm svømmende i vannet. Denne var ganske liten, kanskje 10-15 cm lang. Den hadde ingen sikksakkmønster på ryggen, så regner med at det ikke var huggorm. Ormen hadde hvite eller lyse partier bak hodet, rundt 2 cm i lengde. Er det noen som har noen anelse hvilken art dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, Takk for raskt svar! Var ved utløpet til Svartelva, isen har gått her for en god stund siden allerede, så skal nok mye til for at det fryser på igjen der grunnet strømninger. Tenker jeg da... Men er jo ikke akkurat noen ekspert på orm:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok våren som er i anmarsj også her.

Her hos oss på Nordjæren har det ikke vert noen vinter i år i det hele tatt og våren har for lengst satt sitt preg på landskapet.

Sist lørdag så jeg årets første gåseplog på vei nordover, de første humlene har for lengst begynt å surre i krokusen og svarttrosten synger av full hals tidlig på morgenen.

Litt trist at jeg ikke har fått prøvd skiene i vinter, men nå går det mot lysere tider. Vi får bare se fremover og håpe på en fin sommersesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.