Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyst å være utenbys med fisker i Altaelva hvis det blir kort?


Steini

Anbefalte innlegg

Vil gjerne dele den fine fiske opplevelsen i Altaelva med noen andre hvis det blir kort i år, så meld ifra hvis du er interessert å være med å fiske.
Kun for deg utenfor Finnmark, siden vi fra Finnmark har våre egne sjanser på kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke kort i utenbygdstrekninga i år heller. Hadde vært kjempemoro å fått fisket Alta igjen :)

Ja, siden du er første mann så kan jeg nok føre deg opp som med fisker hvis det blir kort i år :)

Selvsagt hvis det blir en dato som passer for deg da.

Nå så jeg ikke at Jan Ole hadde kommentert, men først må man finne ut om det blir kort.

Trekningen er 5 mars, så venter spent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden du er første mann så kan jeg nok føre deg opp som med fisker hvis det blir kort i år :)

Selvsagt hvis det blir en dato som passer for deg da.

Nå så jeg ikke at Jan Ole hadde kommentert, men først må man finne ut om det blir kort.

Trekningen er 5 mars, så venter spent :)

 

Jan Ole var først ja. Jeg får stille som reserve om det ikke passer for han :)

 

Får du vite dato og slikt før du må skrive opp navn på utenbygdsfisker eller må du gjøre det når du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Ole var først ja. Jeg får stille som reserve om det ikke passer for han :)

 

Får du vite dato og slikt før du må skrive opp navn på utenbygdsfisker eller må du gjøre det når du søker?

Slik jeg har forstått de nye reglene, så skal man oppgi medfisker når man kjøper kortet, å salget er den 7 mars.

De nye reglene sier også at man kun kan ha med en utenbygds medfisker, men så mange lokale man bare vil.

Synes det er litt dumt, men sånn er reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av 10 minutter, karer. Dette er en fantastisk film fra Altaelva, i 1972, da elva virkelig bugnet av laks, og catch&release ikke var noe tema. 
Karene som lagde filmen fikk fiske fritt for å lage en reklamefilm for selskapet som forvaltet fisket av elva. 

 

Undertegnede er ingen laksefisker, men om laksefisket hadde vært slik det var i gamle dager, godt beskrevet i denne snutten, ja da skulle jeg sterkt vurdert å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.