Gå til innhold
  • Bli medlem

Haukebøtinden søn, sætertinden mandag


Anbefalte innlegg

Heisann, da er vinterferien kommet og toppturer skal det bli. tenker å begi meg ut på to turer.

 

Haukebøtinden søndag(i morgen):

 

Værvarslet: (metrologisk institutt) Sørøstlig bris. Oppholdsvær og perioder med sol.

Skredvarslet: 2. sikre og faste lag i snødekket, men skredfaren øker pga. fokksnø i nordøstlig retning

 

Sætertinden:

 

Værvarslet: (meterologisk institutt) Rolige vindforhold. Skyet i grensetraktene, ellers oppholdsvær og perioder med sol.

Skredvarslet: forholdsvis uendret fra søndagen

 

Forventes at det skal være hardt så skarejern blir pakket med. På søndag går jeg mest sansynelig alene(ikke utfordrende tur), så her er det bare å hive seg med.  :) På mandag, går jeg med en kompis men også her skal du/dere bare slenge dere med :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen til haukebøtinden ble ikke gjennomført pga. dårlige værforhold, dvs. vind etc. 

 

Men turen til Sætertinden ble gjennoført mandag(idag). Dette ble en vellykket tur. Oppover valgte vi faktisk å gå i elven som går fra Årbogvannet(bedre enn å knote seg gjennom krattet). Herfra gikk vi mot poskassen ved Årbogvannet og fulgte herfra oppmerket løype... Vi brukte ca 4,5 - 5 timer opp og gikk til fots opp og rando ned. Vi tok samme veien ned, men med noen avvik selvfølgelig. Nedturen tok litt ekstra tid fordi det var 2.gang  kompisen min sto på slalom :) men tok utfordringen på strak arm!

 

 

 

post-10020-0-66215900-1393866399_thumb.j

post-10020-0-10645200-1393866415_thumb.j

post-10020-0-15144300-1393866433_thumb.j

post-10020-0-65439500-1393866445_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.