Gå til innhold
  • Bli medlem

Go-Lite Shangr-La 5 (Utskilt fra Hva har du kjøpt nå)


Larsdx

Anbefalte innlegg

Go lite shangri-la 5, Golite har nå begynt å sende til Europa. De tilbyr ikke sendinger til Norge på hjemmesidene ennå, men jeg tok kontakt med den europeiske avdelingen og fikk kjapt svar. Spent på hvordan plassen er i teltet, håper den er stor nok til at en stor mann, en nokså liten samboer, 11-åringen og baby har det komfortabelt på tur.  

Og som nevnt på lettpakkertråden, en MLD Exodus backpack. 

 

Endret av Kjell Iver
Utskilt fra Hva har du kjøpt nå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go lite shangri-la 5, Golite har nå begynt å sende til Europa. De tilbyr ikke sendinger til Norge på hjemmesidene ennå, men jeg tok kontakt med den europeiske avdelingen og fikk kjapt svar. Spent på hvordan plassen er i teltet, håper den er stor nok til at en stor mann, en nokså liten samboer, 11-åringen og baby har det komfortabelt på tur.

Og som nevnt på lettpakkertråden, en MLD Exodus backpack.

Det teltet vil jeg gjerne se når du får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go lite shangri-la 5, Golite har nå begynt å sende til Europa. De tilbyr ikke sendinger til Norge på hjemmesidene ennå, men jeg tok kontakt med den europeiske avdelingen og fikk kjapt svar. Spent på hvordan plassen er i teltet, håper den er stor nok til at en stor mann, en nokså liten samboer, 11-åringen og baby har det komfortabelt på tur.  

Og som nevnt på lettpakkertråden, en MLD Exodus backpack. 

 

Dere vil nok få bra plass i det teltet. Kjempegod plass i forhold til vekt. Enkelt å slå opp og. Egentlig rart at det ikke er flere slike i Norge

post-5264-0-51021600-1392927632_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bidra til at dette utvikler seg til den store "Shangri-La 5"-tråden: Vi har hatt stor glede av teltet de siste to årene. God plass til to voksne og to barn, superlett uten innertelt (veldig lett med innertelt også), god plass til to packrafter som madrasser uten innertelt og lett å sette opp. Teltet var et kjempefint hjem da vi brukte tre og en halv uke på å padle Norge på tvers i fjor sommer med barna. Anbefales!

 

Trill-rundt-i-Trillemarka%E2%80%9319.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje morderatorene kan skille dette ut som en egen tråd, gjør det kanskje lettere å finne tråden for andre i fremtiden.

I tillegg kan jo kanskje dere som leser tråden og har erfaring med teltet komme med litt tilbakemeldinger ?

 

Jeg melder også min interesse for å få sett teltet på litt nærmere hold :)

 

Har ikke noe telt som er stort nok for familiebruk, og dette ser jo ut til å være midt i blinken, noe som langt på vei blir bekreftet fra innleggene ovenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere noe sterk vind under turen?

 

På Hardangervidda hadde vi en dag med frisk bris og litt til (blaff av liten kuling). Det gikk greit. Jeg tror en kan si at teltet tåler mer enn man skulle tro og mindre enn man skulle ønske :D Med andre ord er jeg selv litt skeptisk til å ta det med på vintertur på fjellet. I hvert fall med barn. Men sjekk disse to videoene på Youtube:

 

http://www.youtube.com/watch?v=J-CMJeJpLc4

 

http://www.youtube.com/watch?v=_S2Ci_doWLA

 

Det er tydelig at vinden sklir fint av teltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er ikke dette ett telt jeg bruker på vinteren eller hvis det er kaldt. Det at innerteltet kun består av netting gjør at det ikke er mulig å få opp noe varme inne i teltet hvis det er kjølig. Har forstått det slik at teltet tåler ganske sterk vind men for min del i hvert fall er dette teltet til bruk når det er ganske behagelig temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv , men tror det skal gå greit å pakke ned både ytter og innertelt sammen. Det er med en pose til innerteltet og en til ytterteltet så det mest naturlige er å pakke det ned hver for seg. Posen til inerteltet er litt romslig så jeg har brukt en vanlig pakkpose for å få ned størrelsen på det. Blir omtrent halv størrelse da. I regn kan ytterteltet settes opp først. Stangen kan reguleres i høyden slik at man får innerteltet over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte lenge det telte her selv,men ble eller et Nallo 4gt det var primært pga fortelt kjekt og kunne lage mat her og tilrette legge får matlaging og ha en plass og ha allt "rote" eller klær/sko osv, men når jeg ser på bildene av telte nå så ser det jo ut som det er veldig stor plass i fortelte her og! :)

 

ser jo ut som et super telt til 3 season (som egetlig er 90% av mitt behov) gleder meg til og komme og se på @Larsdx sitt etterhvert,spørs om det blir godkjent av sjefen og kjøpe et telt til,en ser perfekt ut får sommer turer,savner ofte høyden som det ikke akuratt er "nok av" i ett tunnel telt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.