Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring vinterpose - RAB Ascent 900


blomenlauf

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe denne (på tilbud til 2399,-) og lurer på om noen har erfaring med denne under kalde temperaturer. Det er en oppgitt komforgrense på -19, men jeg lurer på om man ikke kan øke denne en god del om man bruker tynn ull, silkepose og et godt underlag( type Exped DownMat 9 M liggeunderlag).

 

Hva er deres mening her??

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportsnett beskriver den som:

Perfekt til dem som ønsker en varm 3 sesongspose eller en vinterpose til litt snillere vinterturer.

http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=8035&cid=629

 

Så kommer det an på hvor snille vinterturene dine er.

Ekstra lag hjelper alltid og godt underlag er et must.

En kompis har denne posen og han må kle godt på seg (dunjakke) når det er under 10 minus.

Men dette blir individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Det blir vinterurer på Hardangervidda o.l, så kan vel nøvedningvis ikke kalles snille. Jeg forsøker vel kanskje å komme unna for en ikke alt for dyr "penge". Ser jo at jeg fort må opp i tre gangeren i pris om jeg skal ha en med komfortemperatur på -25/30.

Så spørsmålet er jo da om en pose med nedre komf.temp på -19 vil holde :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan "booste" temperaturen med hhv 8 eller 14°C (ihvertfall etter hva produsenten sier) ved f.eks å bruke Sea to Summit thermoline reactor/extreme. Har ikke prøvd det selv, så om de holder det det de lover skal jeg ikke si sikkert. Prisen er ihvertfall ikke avskrekkende om en en ser på hvor mye "ekstra" teoretisk komforttemperatur en får for pengene. Men det er også ekstra vekt, men det vil også mer dun i en sovepose utgjøre. Et annet alternativ i forhold til vektbesparelse er å sove i noe av utstyret "du har med likevel". Hvor lenge du planlegger å være på tur vil også være avgjørende i forhold til om du risikerer å gradvis ødelegge isolasjonsevnen på utstyret ditt underveis pga kondens. Med andre ord om du trenger dampsperre eller ikke.

Å risikere å fryse er uansett aldri et godt alternativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.