Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp! Isfisketur i Oslo og Omegn


gjisen

Anbefalte innlegg

En kamerat og jeg har lenge satt av førstkommende helg til en isfisketur.

Vi er nybegynnere - så det er turen som er i fokus her.

Drømmen er å laste opp pulken med lavvo og borr og fiskestang og god mat, for å nye livet på en eller annen is.

 

Her jeg sitter på arbeid i sentrum av Oslo er det ikke så lett å få oversikt over gode (og trygge) fiskevann.

 

Kan du hjelpe meg?

Vi kan godt kjøre et par timer fra Oslo.

 

Kriteriene er egentlig bare at isen er trygg. Pluss er det selvfølgelig om det er fisk under isen, og at det kan være mulig å sette opp lavvoen oppå isen.

 

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor mye villmark dere skal ha.

Er sikker i stort sett Nord i Nordmarka. F.eks Mylla. Her kan du kjøre til vannkanten. Var en råk i ene enden men den har frosset. Mange løyper over vannet som er kjørt.

Vannet har Ørret, Røye, Abbor og Sik så vidt jeg husker. Et par små øyer man evt kan ha som base. Er ike kjent der pilkemessing så jeg kan ikke anbefale noen plasser. Ofte mye folk i området.

 

Annet alternativ er å kjøre til Tverssjøstallen. Der går det løyper i flere retningen. Den over Perhusvann  er ikke kjørt opp, vet ikke om det er fordi isen er usikker. Men løypene mot Spålen og over Spålen er kjørt. Passerer nok noen skiløpere men dere er nok ganske mye alene der.

 

Sikkert noe overvann da det er mye snø i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.