Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna og reperasjoner


Spinoza

Anbefalte innlegg

I debatter om valg av turutstyr får jeg ofte høre at jeg bør velge Norrøna. Joda, de er gjerne litt dyrere, men det er kvalitet, og dersom klærne får en revne kan du sende dem inn til flittige skreddere, som fikser dem for en slikk og ingenting. Det er en del av servicen som ligger i prisen.

Jeg sendte nylig inn en hel ryggsekk med gamle, slitte Norrønaklær, som alle hadde varierende ting som måtte fikses på. Etter å ha ventet i over en måned på svar får jeg beskjed om at mesteparten av det jeg hadde sendt inn ikke kunne reddes. Greit nok, det hadde vært gjennom mye, og fortjente vel etterhvert å hvile ut.

Jeg fikk imidlertid høre at fjellbuksa mi, som hadde en revne i baken, kunne de gjerne fikse. De ville sette på en lapp... for 600kr (!!!). Hva slags materialer er det de bruker der inne? Greit nok at de kanskje bruker vanntette tråder og dyre stoffer. Dette trodde jeg imidlertid var en servicehandling, som de utførte til kostpris og helst under det.

Å kreve en pris som tilsvarer bortimot en ny bukse hos enkelte fabrikanter synes jeg er utrolig drøyt. De ser heller ikke at dette er en god kunde som har kjøpt mye utstyr hos dem når de får en full sekk innsendt. Dårlig service overfor gode kunder fører til færre gode kunder.

Det er mulig jeg har vært noe desillusjonert, men nå er i alle fall øynene mine åpnet. Norrøna er dyrt på grunn av at de vil tjene flesk på varene sine, og er ikke den servicebedriften jeg hadde inntrykk av. Greit nok at flere av produktene er bra, men ikke så gode at de kan holde på en skuffet kunde. Fra nå av er det bare Arc Teryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hvorfor Arc teryx? Hva er det som er bedre med det merket?

Kan ikke skjønne annet enn at det er nok et merke som er overpriset for å virke eksklusivt!!!!!

Det er jo dyrere enn Norrøna, og etter hva jeg har sett og forstått, ikke noe bedre på noen punkter.

Mvh. Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det helt klart er overpriset. Mine erfaringer (fjelljakken) er imidlertid at produktet går Norrøna en høy gang, og da spesielt på passform og lav vekt. Ble så positivt overrasket over dette at jeg nok vil prøve ut dette merket mer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er prislisten til Norrøna på rep, hvem har gitt deg denne prisen? Forhandler eller norrøna?!

Beskrivelse Priser (inkl. mva.)

Reparasjoner

Skifte gildelås på produkter. (Avhengig av hvor lang glidelåsen er og hvor den er plassert.) NOK 200,00 - NOK 500,00.

Skifte borrelås NOK 50,00 - NOK 150,00.

Strikkfester til gamasjer NOK 100,00.

Tape plagg på nytt NOK 100,00 - NOK 350,00.

Rep av rifter på sekker og bekledning NOK 250,00 pr. time.

Rep av sømmer på sekker og bekledning NOK 250,00 pr. time.

Plagg som ikke er vasket NOK 250,00.

Målsøm

Legge opp bukser (som ikke har glidelås nederst) 450,-

Legge opp bukse (ekstra lang Finnskogen bukse) 300,-

Legge opp ermer 450,-

Blir forøvrig presisert på norrønas sider at utslitte produkter ikke vil bli reparert, da disse er UTSLITT... Synd, men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg er super fornøyd med Norrønas service, jeg sendte inn en Dovre bukse som var litt for trang i beina for mine 47++ fjellstøvler, og fikk tilbake en perfect fit utvidet og forlenget bukse på null komma svitsj - for et par hundrelapper. Fra å være litt misfornøyd med designet på buksa før er den nå gromplagget for alle lange kalde våte fjellturer...

Jeg er kjempefornøyd jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt at gikk bra. Du visste moderasjon og nøyde deg med et plagg om gangen. Da går det alltid bra. Når det derimot skinner igjennom at man prøver å utnytte systemet ved å sende inn hele garderoben, blir firmaer lett litt vriene og kjipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sendte nylig inn Norrøna Trollveggen jakka mi, der jeg hadde svidd et stort hull i ryggen. Fikk den reparert for 100,- da hadde de lappet hullet med en goretex lapp. Ikke mye å betale synes nå jeg, samtidig som de brukte kort tid.

Har også tidligere gode erfaringer med servicen til norrøna. Men servicen forutsetter at en ikke prøver å utnytte systemet. Da forstår jeg godt at de reagerer som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke med på at det ytnytting av systemet å sende inn mange klær til reperasjon. Det er vel det systemet er til for. Synes heller at Norrøna burde legge merke til kunder som kjøper mye av deres varer, og premiere dem. De mistet i alle fall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor Norrøna og Arc Teryx?

At folk gladelig betaler 3000-5000kr for en skalljakke er helt ubegripelig. Snakker da om gjennomsnitts fjellfolk som går i norske fjell, og ikke polekspedisjoner. Og folk som har så mye penger at de kan drite i pris Her er f.eks. jakken jeg ville valgt dersom jeg måtte kjøpt en ny i dag:

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16247&plats_id=1310

Den koster 698kr, og har fått generelt meget positiv omtale på forumet til www.utsidan.se

En arcteryx jakke er helt sikkert bedre, men det forsvarer ikke prisforskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor kjøper ikke alle billigste bil på markedet da?

Man får ikke "lovlig" benyttet de ekstra 100km/t som en BMW gir i forhold til en Ford Fiesta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell enklere a dra damer i flotte dyre klær og???

Nei, damer liker folk som er så sikre på seg selv at de ikke trenger et kostbart ytre ferniss.

Har du en skalljakke til 200 spenn, kommer de umiddelbart bort til deg og slår

av en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.