Gå til innhold
  • Bli medlem

vilmarksmesse lillestrøm 27-30 mars


Anbefalte innlegg

Annonse

Har vært på messa de siste 3-4 årene, men i år vurderer jeg å la det være. Det er jo stort sett de samme utstillerne hver gang og de tingene jeg har kjøpt på "messetilbud" har jeg ofte funnet til tilsvarende pris eller billigere på nett etterpå.

Det er jo klart at det er jo en "happening" for friluftsinteresserte, men når man har vært der noen år så blir det rett og slett litt kjedelig for min del

Det som hadde gjort messen mer interessant for meg hadde vært om de forskjellige produsentene var representert og vist frem de siste og kommende moddellene/produktene sine.

Men for folk som aldri har vært der før så er det jo verdt å ta en tur :D  og det er sikkert mange herfra som skal dit :phone:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok klokt å ha et kritisk blikk til "tilbud". Vi med smart-telefoner kan jo ta en dobbeltsjekk på f.eks. prisjakt.no osv.

Men har man ingen planer, så er det sikkert artig å ta turen for å se nye produkter man ikke har sett før.

Jeg er ikke en stor fan av messer, da jeg får helt spader av store folkmengder. Men kanskje jeg skal ta turen i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en stor fan av messer, da jeg får helt spader av store folkmengder. Men kanskje jeg skal ta turen i år?

 

 

 

Hehe 

 

Da jeg så tråden tenkte jeg "hmmm kanskje man skulle tatt seg en tur innnom siden man tross alt er hjemme da"  men så kom jeg til å tenke på de gangene jeg har vært på båtmesse og bilmesse på Lillestrøm… Blir svett og ør i hodet bare jeg tenker på det...

 

@koffar2 har det vært mye folk på messa de gangene du har vært der? Så på utstillerlisten at det var ganskje mange ustillere i fjor, så det må vel nødvendigvis være litt publikum for at såpass mange tar seg bryet med å stille?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle. Lørdag og søndag, er det alltid mye folk der. Må nesten ha GPS, for å finnet ut igjen. :) Men stiller du tidlig, så er det ikke ille. Problemet er likevel at har du allsidige interesser, så går timene raskt.

 

Anbefaler å reise dit på dagtid, en av hverdagene.

 

Har vært på de fleste av de messene. Spessielt når de var på Sjølyst og men også en del ganger på Lillestrøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok klokt å ha et kritisk blikk til "tilbud". Vi med smart-telefoner kan jo ta en dobbeltsjekk på f.eks. prisjakt.no osv.

Men har man ingen planer, så er det sikkert artig å ta turen for å se nye produkter man ikke har sett før.

Jeg er ikke en stor fan av messer, da jeg får helt spader av store folkmengder. Men kanskje jeg skal ta turen i år?

 

når jeg har skulle kjøpt noe og henvist til prisjakt.no på mobilen har jeg alltid fått samme pris,men som det blir sakt ikke akuratt noe "messe" tilbud.

jeg skulle kjøpe telt sist år og helsport hadde veldig mange telt slått opp,så jeg syns det var verdt turen bare,men det er mye det samme hvert år og lite nytt og tilbud,tror nok jeg kommer til å droppe det i år,er ingen ting jeg skal ha eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der mange ganger men tror nok jeg står over. Er veldig mye fiskeutstyr der, så kjekt for de som kal ha slikt. Dog er det som er på tilbud ofte i den nedre delen av skalaen.

Mange like utstiller og Norges Varemesse har en tendens til å vanne ut messene med utstillere som kanskje ikke hører hjemme. Det er en grunn bl.a til at Reiselivsmessen som var der forsvant.

Man kan få noen gode tilbud der. En del restepartier selges men da må man være der npr det åpner. Ellers har jeg erfart at det er lettest å prute på ting siste timene på søndag. Hvertfall på gjenstander med litt størrelse, da slipper utstiller ta det med tilbake.

Savner litt flere produsenter så man kan sammenligne utvalg. Eks hatt stand med båe Helsport, Hilleberg, BErgans etc men et utvalg av sine teltmodeller. Helsport er der og har en bra stand. Men lite andre.

Messa var best da den begynte på Exporama for mange år siden. Da var Villmark og jakt og fiske samme messe. Ikke så mange like utstillere den gang, pluss mange stander ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er lit delte meninger her noen skal ,å noen skal ikke.Men jeg ser fordelen med å dra når det er lenge siden jeg har vært der å det er div ting jeg vil se lit nermere på.

så jeg ser frem til messen .For det jeg egentlig lurte på er om noen skulle innover på messen for det hadde vært en mulighet å treffe folk som er inne på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel strengt tatt la være: er alt for mange fine og mer eller mindre nyttige ting man kan putte i boden når man kommer hjem igjen på sånne steder, og visakortet svetter litt bare med tanken :logik: Kommer garantert til å dra hjem noe greier jeg absolutt ikke trenger hehe

 

Jeg kommer til å ta en tur på torsdagen tenker jeg.  Skal egentlig ikke ha noen ting, blir vel mest å se på utstilling, se etter tips til turer eller rett og slett litt inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal inn der for å se på telt og kano for jeg likker å se ting før jeg kjøper noe.men tviler sterk på om jeg kommer til å handle det der inne for jeg har et inn trykk av at det er biligere på nett men jeg skal ikke inn før på lørdagen ,desverre så er det altfor mange folk da men det får gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Messer ser jeg på det som noen har nevnt, går der for å se og teste utstyr som jeg ellers ikke får testet  i min lokale butikk. Her i Bergen får vi tak idet meste lokalt , men det er alltid noe nytt. Verden går framover på utstyrsfronten, heldigvis:så slipper jeg å gå meg min gamle Bergans-sekk som skar seg jeg inn i skulderene, til min nye som er en fryd og luksus i forhold. Bare netthandel, uten å kunne få et visst høyde- dybde/størrelses forhold (Inntrykk) er ikke lett.Men det hender at vi må sjanse da,,,,!! Har for det meste en viss peiling på hva jeg trenger før jeg går så eg blir vel ikke "lurt"(for det meste)  til å kjøpe noe jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte  å si at jeg mer enn en gang har gått  i butikken og testet noe, for så å kjøpe det via nettbutikker. Siste eksempel: Liggeunderlag, NeoAir, allseason, i butikk til 1600kr. men på nett med frakt til 1038kr,-    Why not????

 

OT:

Håper du gjør butikken oppmerksom på at du bare bruker den som prøverom og at du  ikke snylter på folk som bruker tid og energi på å få forretningen til å gå rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Håper du gjør butikken oppmerksom på at du bare bruker den som prøverom og at du  ikke snylter på folk som bruker tid og energi på å få forretningen til å gå rundt.

Hadde det vært en liten lokal butikk har du kanskje et poeng der, men det hos XXL butikk jeg så på og XXL nettbutikk jeg kjøpte. 600kroner forskjell i en og samme butikk. Så må du gjerne kalle andre for snyltere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer OT

Xxl har vel prisgaranti så om varen ikke er på tilbud så er det lite vits i å kjøpe på nett

I år kræsjer "dessverre" messen med en tur i fjellet så jeg må faktisk benytte meg av allerede kjøpt utstyr enn å skaffe meg nytt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg tar meg en tur, selv om jeg ikke akkuart synes messen er så tiltalende.

Ønsker meg en messe som viser frem utstyr som kan brukes på ekspedisjoner, ikke tyttebær og fisketurer.

 

Er klar over at jeg befinner meg i en minoritetsgruppe.

Av den grunn reiser jeg til Friedrichshafen på Europas største Outdoor Messe den 10 Juli  :frantics:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sentralt på Østlandet og det er ikke mange mil til bra foretninger. Men, de ligger spredt. Så jeg ser fremdeles fordelen med å besøke messa. Og det er ikke først og fremst for å kjøpe billig. Og det er sjelden jeg handler jakt- og friluftsutstyr, samt konkuranseutstyr på nett. Det vile jeg se i "natura", holde i det og om mulig prøve det, før jeg eventuelt kjøper. Eller kanskje det blir neste investering. Og det er alltid noe nytt som ikke er så lett å finne på nettet, da en ikke kjenner til det.

 

Er det noe jeg har planer om å kjøpe, sjekker jeg priser i forkant. Ellers treffer jeg alltid mange gamle bekjente, fra div miljø jeg har ferdes i (eller konkurert i) og det er også hyggelig. Men, opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en liten lokal butikk har du kanskje et poeng der, men det hos XXL butikk jeg så på og XXL nettbutikk jeg kjøpte. 600kroner forskjell i en og samme butikk. Så må du gjerne kalle andre for snyltere......

Nå er det bare å gjøre dem i butikken hos xxl oppmerksom på at det er forskjell i pris, så får du samme som på nett. Slipper frakta også selvfølgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.