Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan man kjøpe Ajungilak EVA Comfort liggeunderlag?


Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg Ajungilak alpine mat. Prøvde den ute i helgen, og kan si med en gang at jeg må skaffe meg noe med bedre isolering til neste tur. Men regner med at alpine mat har god nok isolering til bruk sommerstid.

 

Oppfattet også dette liggeunderlaget som hardere enn andre jeg har sett på. Så ”komforten” uteblir uansett med denne matten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er Ajungilak Bamse. OMtrent samme specs som EVA Comfort.

Men om det blir så mye varmere enn Alpine mat er jeg ikke sikker på. Er jo samme tykkelse på de.

 

På hvilke underlag testet du underlaget?

Har lurt på å skaffe meg en Apline Mat selv. Bruker som regel Synmat 7 UL og et lett underlag fra Jysk i tillegg. Det sistenevnte begynner bli slitt så derfor jeg tenker på ett nytt.

Det fra Jysk veier 130gr så vekt øker med 135gr da. Men Alpine Mat vil være langt mer komfortabel da det fra Jysk kun er 0,6cm tykt. Vil og være et levelig alternativ hvis synmat skulle ryke på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har egentlig ingen andre enn meg selv å takke for at det ble en ubehagelig natt. Matten lå rett på snøen og jeg kunne lett ha gjort noe med det ved å legge granbar under. Turkameraten lå derimot godt hele natten på Bamse uten granbar. Så om du skal ligge rett på snøen ville jeg valgt noe annet enn Alpine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.