Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva gjør man i Trysil


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Det var da voldsomt til spandering.

Jeg ville selvsagt stått snowboard/ski. Trysil har det største alpinanlegget i Norge. Bakkene er noe gjennomsnittlig "flate", så de passer fint en familie som er ute etter kos og ikke adrenaline.

 

Tror også det er gode langrennsmuligheter på Trysil, uten at jeg kan verifisere dette.

 

Afterski

:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det litt usikkert om vi reiser vinter eller sommer, men vi finner nok på noe.

 

Jeg kan like gjerne slippe kaninen, eller var det katten, ut av sekken.

 

Noen husker sikkert at Polarbrød hadde en konkurranse om beste polarbrødoppskrift på høsten i fjor.

(Finn din favoritt.)

For å gjøre en litt lang historie litt kortere, JEG VANT! :hyper:

En weekend på Trysil til en verdi av 20 000,- 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen husker sikkert at Polarbrød hadde en konkurranse om beste polarbrødoppskrift på høsten i fjor.

For å gjøre en litt lang historie litt kortere, JEG VANT! :hyper:

En weekend på Trysil til en verdi av 20 000,- 

Gratulerer med premien.  Jæ.... heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trysil har mye bra. Best om vintern. Stort alpinanlegg og mange langrennsløyper både på fjellet og i lavere områder.

Kommet noen bra hoteller der de senere årene.

Sommerstid har jeg aldri vært der. Men det er golfbane bla. og så har de en del aktiviteter i forhold til Trysilelva. Er noen stier innover fjellet der for fotturer. Tror noen har drevet med stisykling der men stedet er vel ikke like godt tilrettelagt for det som f.eks Skeikampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander spabehandling på kona og skiinstruksjon på guttene så stikker du ut i skauen selv  :D

ja noe sånn kunne nok passe ganske bra.

Min yngste sønn på 14 liker ganske godt å kjøre i slalåmbakken, men hos min eldste sønn på 19 er nok ski et fremmedord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan leie en fyr som tar deg ner med båt langs Trysilelva. Du fisker under veis, og får prøve forskjellige typer fiske. Noen plasser er det vanskelig å nå på andre måter, så fisk blir det. Litt spennende ibland :) Jeg har gjort dette med familjen min, og det vart likt av alle.

 

Ikke vinter: Tur til én av toppene til fots.

 

Vinter: Slalåm! Trysil har noen av de bedre bakkene, spesielt en sone med sorte bakker.

 

Ridning: Det finns minst en tillbyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trysil er jo et paradis, for jegere og friluftsfolk. Kanskje ikke noe for de som skal gå (høye) toppturer, men mye flott natur og lite folk. Har grovt sett, vært over det meste av Trysil, fra øst (svenskegrensa), til vest og fra det sydligste, til det nordligste.

 

Har jaktet over det meste av Østerdalen, på høsten. På vinteren, er Trysil et av stedene jeg både jakter og trener hund (ut mars mnd.) Og rett nord ligger jo Femundsmarka, som også er et eldorado. Så muligheten er mange (for friluftsfolk), hvis du ønsker noe i tillegg til hva hotellene kan by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine slalåmbakker for hele slekta, fra enkle til vanskelige, men mest snille fjell. En haug med skiheiser. Ganske mye langrennsløyper. Mulig å gå turer fra toppen av heisene. Hundesledeturer kan leies.

 

Det er typisk "lavfjellsterreng", mye åpen skog opp mot tregrensa. Granskog nedover i dalen. Massevis av fint fiske. Ørret og harr. Ikke vanskelig å få skogsfuglterreng i nærheten på høsten. Rafting er kult for både  14- og 19-åringer..

 

Hyttebyggingen har vært av det brutale slaget i en del områder nær skiheisen. Det ser ikke like ille ut på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde med jobben i en hytte i slalåmbakken. Jeg gikk lengrenn og fant en fin løype som kom helt opp på fjellet. Neste dag var det mye vind og var alt blåst bort. Når du går langrenn er det best å bo litt lavere, siden de alpin-nedkjøringsstier jeg måtte bruke, ble ganske harde etterhvert da det blåste så mye, Ble litt skummelt etter hvert.

 

Jeg kan anbefale å bestille en privattime med skitrening hos Anita Moen, som jeg gjorde i fjor. Jeg fikk mye utbytte av det. Det var også mye å hente på min teknikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trysil er på over 3 000 km2 og er vel en av de største kommunene i landet. Har du bil med, så kjør litt bort fra alpinsteder og kos deg uten å "vasse" i folk. Du skal ikke høyt, før du er i tregrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du høres ikke overdreven positiv ut.

Ja det kan godt hende at det høres ut som at det ikke er så veldig hyggelig å ta med kona og det er ikke fordi jeg ikke setter pris på hennes selskap eller at jeg generelt ikke liker å ha henne med når jeg drar på tur.

Jeg skulle absolutt ønske at hun ville være med meg i stedet for å gå på tur i et av byens shoppingsenter eller sitte å se på sport på tv. Jeg er faktisk fremdeles glad i kona mi, hvor rart det enn høres ut, etter ca 25 års ekteskap. 

Ja hun sier at hun har lyst til å være med på tur, men da ender vi som regel opp med et par timers spasertur rundt Stokkavannet eller noe lignende og der må man ofte konkurrere om plassen med joggere, syklister, barnevogner, pensjonister i grupper osv, osv. (Ref. bilder.)

Det er ikke jeg som ikke vil ha henne med, det er heller hun som ikke vil være med på tur med telt eller primitive hytter.

Men nå har hun funnet ut at det er et hotell i Trysil som har noe de kaller spa, og siden jeg har sagt ja til å bli med henne til Brugge i mai for å feire bryllupsdagen vår så har hun sagt ja til å bli med meg til Trysil.

Brugge (Bruges) kan sikkert også ha mye kjekt å by på, og så skal det visst være så mye god belgisk sjokolade..

Det blir nok en slags fisketur på meg i Trysil og så får vi se hva annet vi kan finne på.

post-4220-0-82588600-1393597471.png

post-4220-0-39372100-1393597484.jpg

post-4220-0-19683300-1393597612_thumb.gi

post-4220-0-16980700-1393597630_thumb.jp

post-4220-0-30580300-1393598029_thumb.jp

post-4220-0-53780200-1393598117_thumb.jp

post-4220-0-68544100-1393598714_thumb.jp

post-4220-0-76982600-1393598740_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.