Gå til innhold
  • Bli medlem

Hetta på Klattermusen Einride 2.0 ?!


Gjest gammeltbrukernavn111

Anbefalte innlegg

Gjest gammeltbrukernavn111

Jeg synes hetta på Einride 2.0-jakka ser utrolig rar ut... Ser ut som den er veldig kort på sidene (dekker ikke sidene av ansiktet?), lang på toppen, og med litt rare justeringer. Er det noen som har denne jakka som kan si noe om hvordan hetta fungerer i sur vind? Er det noe til vinterbruk? Det er den kanskje litt kort til uansett, men man kan jo bruke BIB, men jeg blir usikker på den hetta der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ha gått for Klättermusens Rimfaxe til vinterbruk, stor og solid hette som dekker godt, lang nok.
Ja, den er bedre en Einriden som er mer for vår/sommer/litt høstbruk, lita hette med god sikt og ganske kort/tett snitt ..
Så prøv ei Rimfaxe for vinterbruk, men må du ha en korterer jakke med godt hette så er Klättermusens Bilskirner bra (min favoritt i KM bomullsklær)

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Rimfaxe er litt uaktuelt både pga. pris og tilgjengelighet (får ikke prøvd den). Einride finnes på tilbud til to og et halvt tusen, det går an. Ellers tolker jeg deg dit hen at du mener hetta på Einride ikke dekker godt nok. Det er jo litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra alternativ med god hette:

http://www.nettbutikken.dntoslo.no/main.aspx?page=article&artno=1525460

Dener noe lang i Large på meg som er 192. Strammemulighetene nederst er middelmådig (jeg er ganske tynn), snorene som ender opp med å stikke ut er såpass lange at de har hektet et par ganger. Sikkert lett å gjøre noe med, men det burde ha vært unødvendig. Mangler stramming rundt midjen, som jeg savner litt på en så lang jakke.

 

Jeg vil allikevel anbefale jakken. Den er veldig god å ha på, og beskytter godt mot vinden. Ermene er gode å vide nederst, med en stor borrelås til å feste rundt hanskene, som gjør det enkelt å unngå glippe mellom hansker og jakke. Har man kledd seg passe varmt, så er ikke svette et problem og kjennes da ikke klam. Hvis man har blitt god og svett (fordi man har kledd seg for -15 i -5), så tørker jakken på 1-2-3.

 

Jeg prøvde Einride-jakka i butikken for en stund tilbake og jeg syntes den hadde noen rare detaljer, spesielt forsterkninger ut mot håndleddet som gjorde jakken stiv, rar og plastikk-aktig. Jeg prøvde derfor aldri hetta.

 

Kjøpte meg Bergans microlight som vår/sommer/høstjakke i stedet og er kjempefornøyd med den. Har til gode å bli klam i den, mye fordi den puster bra, og mye fordi den har nesten ikke noe isolasjon, kun vindtetthet. Mao, når du åpner glidelåsen for å lufte, så holder den ikke på varmen lenger. Den er også lett nok til at på fottur, så kan du ta den av og gå med den i hånda hvis det er altfor varmt, den veier ingenting og tar null plass.

 

De to Bergans-jakkene jeg nevner får du til prisen av Einride-jakken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetta er liten for folk med stort hode. Jeg får ikke plass til en tynn lue under. Hetta sitter godt, men dekker ikke hele ansiktet. Jakka er definitivt slimfit og ikke lagd for tøft bruk på fjellet. Liker den veldig godt som markajakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.