Gå til innhold
  • Bli medlem

Ta ut i såle for kortfeller.


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det noe krise om man tar bort sålen der fellefestet sitter?  Løsner den rundt hullet etterhvert eller går det bra?

 

Du kommer rett inn på trekjernen og den vil da etterhvert trekke vann.

Jeg prøvde å frese ut der fellefestet sitter men fyllte det igjen med Swix repair stick da jeg så jeg kom rett inn på trekjernen og skrinla dermed hele prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant ide å senke fellelåsen inn i skien. Har merket at fellelåsen bremser, spesielt på hardt føre. Det er egentlig rart Åsnes ikke har gjort noe med dette. Den nye skien Gamme 54 gir inntrykk av at fellelåsen er som før, se under. Kanskje det vil gi stor slitasje på fellen dersom fellelåsen ikke først tar imot//knuser skaren?

 

nylon_fell3-740x510.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Åsnes Ingstad (Combat) årsskiftet 2011/2012. Desse hadde vanleg såle. Våren 2013 knakk dei og ved reklamasjon fekk eg att Ingstad/Combatski med nedsenkning til fellelåsen.

Fant tidleg ut at stuttfeller var lite egna til mitt bruk så eg har heller ikkje prøvd dei nye skia med stuttfeller men utfresinga er omlag ein millimeter framme og minkande bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tema, dette skal prøves.! Men jeg har et spørsmål som går litt utenfor dette temaet. Jeg har de siste turene slitt med at kortfellen løsner i framkant, dvs at fellelåsen smetter ut av plastikkfestet sitt.(Åsnes Nansen) Noen som har erfaring med dette? Er det mulig at selve fellefestet er utslitt? Går det ann å bytte kun fellefestet på skien? Virker som at fellene smetter godt i lås også, men bare etter noen få meter så løsner de igjen. Å dette er selvfølgelig ikke irritabelt i det heletatt....... ;-)  Det hører med til saken at det skjer på hard snø/skare.. Men dette har ikke vært noe problem tidligere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare ett utfrest hull så er ikke noe å bytte. Om du da ikke tenker på "kroken" på selve fellen... Tipper hullet har blitt litt for langt eller fått avrundede hjørner i bakkant. Kan ksnskje løses med å fylle i epoksylim og file ut igjen til låsen passer. Pass på å ikke tette hele hullet med lim. Bare litt i bakre undere hjørne av hullet. dette er bare en idé, ikke noe jeg har erfart selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der plastikkdingsen oppå skien har ingen funksjon. Jeg har mistet en, men det er ingen forskjell. På begge skiene mine skjer det samme som Dalmann beskriver, at fellen "åpner litt" i fremkant.

 

Jeg tror løsningen blir Madshus sine Intelligrip feller, i stedet for å modifisere sålen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.