Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til en stor og to mindre... ?


Rita

Anbefalte innlegg

Har hatt god nytte av andres erfaringer på forumet tidligere, så her kommer neste spørsmål:

Er det noen som har et telt å anbefale i passe størrelse til to barn og en voksen? Det blir ikke helger nok til teltturer med ungene i år, men vi satser på å komme sterkt tilbake neste år. :evil: Da er ungene syv og ni, så de klarer å bære eget utstyr - regner jeg med. Vi trenger et telt med plass til oss tre og bagasjen vår. Siden jeg nok vil bære mesteparten er det en fordel om teltet er lett... Har et Helsport Rundhø med plass til tre, men synes det er tungt. Det blir nok bare brukt når jeg klarer å lure gubben med som sherpa :roll:

Jeg skal også kjøpe med et egotelt til soloturer, så tips om det tas også i mot med takk (Jada, jeg har lest de andre trådene om emnet - men har ikke klart å bestemme meg ennå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har hatt god nytte av andres erfaringer på forumet tidligere, så her kommer neste spørsmål:

Er det noen som har et telt å anbefale i passe størrelse til to barn og en voksen? Det blir ikke helger nok til teltturer med ungene i år, men vi satser på å komme sterkt tilbake neste år. :) Da er ungene syv og ni, så de klarer å bære eget utstyr - regner jeg med. Vi trenger et telt med plass til oss tre og bagasjen vår. Siden jeg nok vil bære mesteparten er det en fordel om teltet er lett... Har et Helsport Rundhø med plass til tre, men synes det er tungt. Det blir nok bare brukt når jeg klarer å lure gubben med som sherpa :wink:

Jeg skal også kjøpe med et egotelt til soloturer, så tips om det tas også i mot med takk (Jada, jeg har lest de andre trådene om emnet - men har ikke klart å bestemme meg ennå!)

Marmot Twilight 3

http://www.marmot.com/products/product.php?cat=tents&subcat=1&style_id=G2719

Rett i underkant av 3 kg. Fin kuppelfasong. Kjempelett å sette opp! Anbefales!

Har det på salg til 2100 hos MX sport i Bergen...ordinær pris 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Har vært og sett på sidene til Helsport. Ser ut til at Fjellheimen 3 og Fjellheimen camp 3 er nokså like. For 300g mer får man mye større bagasjerom på Camp 3. Det ser jeg som en fordel når man skal ha med seg to unger på tur.

Marmot sitt telt så også bra ut, men jeg synes det var litt vanskelig å få et inntrykk av bagasjeplassen på det. Det virka litt lite...

Sammenligner jeg vekta kommer Helsport best ut der også. (2,8 mot 2,6 kg) Men det kan jo hende de veier på en annen måte...

Så var det bare å sammenligne pris da! Helsport sitt telt har en veiledende pris på 5644,-.

Vel, det er vel bare å gå i forhandlinger med gubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.