Gå til innhold
  • Bli medlem

Turforslag i Telemark.


mrwilliam

Anbefalte innlegg

Hei! 

Det verker noe voldsomt i turbeina og jeg MÅ komme meg ut nå. Ved mitt faste sted i Tokke er det etter rapportene bare løssnø og håpløse forhold for å gå på ski innover/oppover i skogen. Da lurer jeg på om det er noen snille sjeler her som har et annet godt tips for et fint sted å dra til nå i disse dager. Satser på å dra så tidlig som mulig på fredag. Bor i Porsgrunn, vil helst ikke kjøre mer enn 3 timer, og det må være greit skiføre. Altså ikke veldig fristende å gå å kave rundt med snø til livet... Det bør også være langt nok unna folk og veier til at man får følelsen av å være alene, litt villmarksfølelse. :) Et fiskevann i nærheten er heller ikke å forakte. 

Hvis et slikt sted er å finne hadde jeg satt utrolig stor pris på det.

 

*Kan forøvrig bevege meg utenfor fylkesgrensa hvis det må til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at det snør 10cm i døgnet for tida, så tror jeg du støter på løssnø overalt. Jeg har kunnet gå til jobb (midt i kongsberg sentrum) i løssnø et par av dagene, så på fjellet er det nok enda mer snø. Jeg tror Vegglifjell der jeg stod på ski i starten av januar meldte om ca 2 meter snø nå...

 

Du kan kanskje driste deg til å bruke litt løyper? I såfall så hadde kanskje Blefjell vært noe? http://skisporet.no/buskerud/blefjell Det er løypene mot sør-vest jeg tenker på, f.eks den som går fra Sudstul til Vasshølet. Jeg har ikke gått den veien selv, men kommer stort sett fra sør-øst i løypene fra Blestølen -> Strutåsen -> Krøkla. Jo lenger vekk du kommer fra Strutåsen, jo mindre folk. Innover fra Vasshølet og mot Store Ble, så er det nok rimelig folketomt. Burde være greit å komme seg til fra Telemark også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.